دروپال؛ قدرتمندتر از تصور شما

آی تی ایران: انتخاب یک سیستم مناسب برای مدیریت محتوای یک سایت کار ساده‌ای نیست. سیستم‌ مدیریت محتوا (CMS) در انواع مختلفی وجود دارند که باید از میان آنها انتخاب کنید. برای مثال WordPress برای سایت‌های ساده گزینه‌ مناسبی است وDrupal برای سایت‌های پیچیده و حرفه‌ای انتخاب می‌شود. اما با گذشت سال‌ها دروپال با یک پلت‌فرم استوار به حدی قدرت گرفت که از تصور شما خارج است.

یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز وب‌سایت‌ها، دیده شدن در موتورهای جست‌وجو است. دروپال در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر(SEO) هم سیستم مدیریت محتوای موفقی است. دروپال با کمک متا‌تگ‌ها، توضیحات جانبی و پلاگین‌ها باعث می‌شود که سایت شما در موتورهای جست‌وجوگر بهتر دیده شود. استفاده از HTML۵ این روزها کاملا مرسوم است زیرا به طراحان سایت اجازه می‌دهد تا کد بنویسند، بدون اینکه نیاز باشد جداگانه روی فایل‌های فلش کار کنند.

همچنین دروپال تم‌های بسیار متنوعی دارد که با سلیقه خود می‌توانید از آنها انتخاب کنید. هر تغییری هم که مایل باشید می‌توانید ایجاد کنید. برای دروپال ۷ نیز چهار تم طراحی شده که مخصوص کار با HTML۵ هستند. همان‌طور که می‌دانید دروپال یک سیستم کد باز است که این موضوع باعث افزایش امنیت وب‌سایت می‌شود و همچنین اعمال تغییرات را برای متخصصان ممکن می‌کند. نکته دیگر اینکه تمام سیستم‌های کد باز رایگان هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماژول‌های دروپال ساختن ظاهر سایت است که می‌توانید هر طور که دوست دارید آن را طراحی کنید. علاوه بر این ماژول‌ها به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به SQL از محتوای سایت کوئری بگیرید. برای مثال از دروپال می‌توان به وب‌سایت‌های موزه لوور، خودروسازی تسلا و GRAMMY اشاره کرد که از سیستم مدیریت محتوای دروپال استفاده می‌کنند.