دنیای اقتصاد: اگر نیاز به اطلاعات روی کامپیوتر شخصی خود را دارید اما به دلایلی امکان دسترسی به کامپیوتر ویندوزیتان فراهم نیست، می‏توانید از طریق برخی اپلیکیشن‏ها گوشی یا تبلت خود را به دستگاه کنترل از راه دور تبدیل کنید . یکی از این اپلیکیشن‏ها Microsoft Remote Desktop است. اپلیکشنی که سال گذشته مایکروسافت برای سیستم عامل‏های موبایلی پرطرفدار مانند اندروید، ویندوزفون و ios معرفی کرد. این اپ می‏توان امکانات جالب و کاربردی در اختیار کاربران این سیستم‏عامل های موبایلی بگذارد.

این اپ برای برقراری ارتباط بین گوشی یا تبلت شما با سیستم کامپیوترتان از پروتکل RDP استفاده می‌کند. پروتکلی که مایکروسافت سال‏ها برای اتصال دسکتاپ‏ها و سرورهای ویندوزی به pc استفاده می‏کند. این اپلیکیشن می‏تواند به تمامی کامپیوتر های ویندوزی که قابلیت ریموت یا کنترل دسکتاپ در آنها فعال شده باشد، متصل شود. حالا اگر قابلیت ریموت کنترل دستگاه کامپیوتر شما فعال نیست نگران نباشید، چرا که با انجام یکسری تنظیمات می‏توانید این بخش را فعال کنید.

برای فعال شدن این بخش ابتدا باید به قسمت تنظیمات ویندوز رفته و امکان پذیرش ارتباط Remote Conection را فعال کنید. برای این‌کار نیز کافی است در قسمت جست‌وجوی ویندوز خود عبارت System را جست‌وجو کنید یا با کلیک راست روی آیکون Computer در دسکتاپ انتخاب Properties وارد پنجره‏ System‏ شوید. در ستون سمت چپ با انتخاب Remote Setting وارد تنظیمات شوید و اجازه لازم برای اتصال ریموت را صادر کنید. سپس بسته به برقراری ارتباط در داخل شبکه‏ محلی یا اینترنت، باید تنظیمات مربوط را که شامل وارد کردن آدرس IP یا نام کامپیوتر می‏شود، در داخل اپلیکیشن انجام دهید.