تسنیم: معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: آنچه آمار مربوط به سال گذشته و امسال نشان می‏دهد، سرمایه‏گذاری در ۴G همچنان اقتصادی نیست، اما طی یکی دو سال آینده اقتصادی می‏شود.

سیدعلی فیروزآبادی با اشاره به اینکه برنامه‏های سرمایه‏گذاری‏ همراه اول برای نوسازی و توسعه‏ شامل دو بخش شبکه و فناوری اطلاعات می‏شود، اظهار کرد: سرمایه‏گذاری‏های مربوط به فناوری اطلاعات در حوزه امور مشترکین، شارژینگ و بیلینگ، انبارش داده و پردازش اطلاعات بر مبنای استخراج هوش تجاری، ERP (سیستم‏های مدیریت منابع سازمانی) و سایر سامانه‏های فناوری اطلاعات که در مخابرات به آنها BSS OSS گفته می‏شود، خواهد بود. معاون فناوری اطلاعات اپراتور اول ارتباطی ادامه داد: در برنامه توسعه ما این هست که طی دو سال آینده راه‏اندازی ۱۰ هزار BTS نسل چهارم، هفت هزار BTS نسل سوم و میکروسل‏هایی جهت تسهیل دسترسی مشترکان به دیتای نسل‏های سوم و چهارم ارتباطی را داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه معتقدیم سرمایه‏گذاری ایرانسل در ۴G طی یکی دو سال اخیر ارزش اقتصادی را برای آن نداشته است، اظهار کرد: اما در حال حاضر با بازاری که برای دیتا به وجود آمده، سرمایه‏گذاری روی پهنای باند این نسل بیشتر اقتصادی می‏شود. فیروزآبادی افزود: رویکرد ما برای سرمایه‏گذاری در این بخش این بوده که بازگشت اقتصادی داشته باشیم بنابراین آنچه آمار مربوط به سال گذشته و امسال نشان می‏دهد، سرمایه‏گذاری در ۴G همچنان اقتصادی نیست، اما طی یکی دو سال آینده اقتصادی می‏شود. معاون فناوری اطلاعات همراه اول با بیان اینکه بی‌توجهی به ۴G به معنای عقب‌ماندگی نیست، گفت: کارهای مربوط به این بخش را شروع کرده و به سرعت برنامه‏اش را جلو می‏بریم، اما سرویس‏های ما در این نسل همچنان آزمایشی است و به مرحله بهره‏برداری تجاری نرسیده است.