ایسنا: مدیر‌عامل اپراتور فیبر نوری (ایرانیان‌نت) به ارائه‌ توضیحاتی در خصوص پروژه فیبر نوری پرداخت و گفت: انحصار ایرانیان نت امر قابل کتمانی نیست. محسن باقری چناری با بیان اینکه پروژه فیبر نوری یکی از زیرساختی‌ترین پروژه‌های ۲۰ سال اخیر کشور محسوب می‌شود به سرمایه‌گذاری بالایی که در این حوزه نیاز است، اشاره کرد و گفت: در کشورهای مختلف معمولا دولت‌ها حمایت‌های مختلفی از این طرح انجام داده یا تامین منابع مالی این پروژه را برعهده می‌گیرند، چرا که این طرح هزینه‌های بسیار بالایی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سرمایه‌گذار خارجی این پروژه‌ اعلام کرد: لازم است در حوزه سرمایه‌گذار خارجی منافع ملی در نظر گرفته شود. از سوی دیگر در این حوزه شخص وزیر حتی بیش از تمام ما تلاش دارند و شرکت‌های مختلفی هم برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند. با وجود این در میان سرمایه‌گذاران یک شرکت می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌گذار با شرایط بهتری ورود کند.

مدیر‌عامل اپراتور فیبر نوری کشور افزود: یکی از این سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور هم با یکی از اپراتورها همکاری دارد و به همین دلیل می‌تواند مشارکت موثری با ما داشته باشد. از سوی دیگر اپراتورها برای ارائه‌ خدمات نسل چهار قطعا به شبکه فیبر نوری نیاز خواهند داشت و تا امروز هیچ راهکاری برای دسترسی به نسل‌های بالاتر به غیر از فیبر نوری ارائه نشده است.

باقری چناری در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث تمدید دوره انحصار ایرانیان نت اشاره کرد و گفت: در این زمینه در سال جاری ۲۱ دلیل به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده‌ایم.