درز تصاویر تازه از One X9 اچ‌تی‌سی

فارنت: ظاهرا One A۹ با سخت‌افزاری میان‌رده اما تجربه کاربری یک پرچم‌دار برای اچ‌تی‌سی موفقیت‌آمیز بوده؛ چرا که این شرکت در نظر دارد بار دیگر یک گوشی هم‌رده A۹ را با نام X۹ روانه بازار کند. به تازگی تصاویر واضح جدیدی از این گوشی هوشمند درز کرده است.

درحالی‌که تصور می‌شد وان ایکس ۹ یک گوشی هوشمند پرچم‌دار باشد اما مشخصات درز کرده از آن این گوشی را در رده میان‌رده‌ها قرار داده است. ایکس ۹ قرار است با صفحه‌نمایشی ۵/ ۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی ۱۰۸۰p عرضه شود. یک پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۲/ ۲ گیگاهرتز به همراه دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده و درگاه کارت حافظه این گوشی قادر به پشتیبانی از مموری کارت‌های تا یک ترابایت خواهد بود! دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت به همراه دو فلش LED و ۵ مگاپیکسلی در جلو از سایر مشخصات این گوشی بوده و ظاهرا اچ‌تی‌سی در حال آزمایش گوشی با اندروید ۵.۰.۲ است؛ هرچند که به احتمال زیاد One X۹ با اندروید ۶ مارشمالو عرضه خواهد شد.

جلوی گوشی شباهت زیادی به سری باترفلای اچ‌تی‌سی داشته و پشت گوشی نیز شبیه به One A۹ طراحی شده است. همچنین برخلاف اکثر گوشی‌های اچ‌تی‌سی به جای دکمه‌های نرم‌افزاری دکمه‌های خازنی لمسی در پایین صفحه قرار داده شده تا فضای بیشتری از صفحه‌نمایش در اختیار کاربر باشد. اسپیکرهای بوم‌ساند نیز طبق انتظار حضور دارند و درگاه اصلی دستگاه نیز microUSB (و نه USB Type-C) خواهد بود.