اگرچه در نگاه اول به‏نظر می‏رسد می‏توان نصیحت‏ها و راهکارهای نامناسب در زمینه کسب و کار را نادیده گرفت، اما گاهی اوقات، بدترین نوع ممکن نصیحت‏ها و راهکارهایی که در زمینه شغلی می‏شنوید آنچنان در ذهنتان باقی می‏مانند که حتی به سیاست اصلی شما در زمینه کسب‌وکار تبدیل می‏شوند. به گزارش‌ آی‌تی ایران، نصیحت‏هایی که گهگاه حتی تشخیص درست یا غلط بودن آنها نیز دشوار به‏نظر می‏رسد. در این زمینه برای کارآفرینان نیز استثنایی وجود ندارد، اما مدنظر داشته باشید که این نصیحت‏های بد می‏توانند به انگیزه‏ای برای شما تبدیل شوند تا هر آنچه در توان دارید را در جهت اثبات اشتباه بودن آنها به‏کار ببندید. با این مقدمه بدنیست در ادامه نگاهی داشته باشیم به بدترین راهکارها و نصیحت‏هایی که کارآفرینان موفق در طول حیات کسب و کار خود شنیده‏اند.

عشق و علاقه تنها ویژگی مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت

مارک کوبان، کارآفرین، سرمایه‏گذار، تهیه‌کننده و نویسنده موفق معتقد است بدترین نصیحتی که شنیده، جمله‏ای مصطلح یعنی «به دنبال عشق و علاقه خود باشید تا به موفقیت برسید» است. او معتقد است پیروی از این جمله الزاما منجر به موفقیت کاری شما نخواهد شد بلکه باید به دنبال ایده‏ای باشید که بتواند به نتیجه‏ای مثبت منجر شود. به عقیده او «به دنبال سعی و تلاش بیشتر باشید تا به موفقیت برسید» جمله‏ جایگزینی است که به‌طور حتم می‏تواند به بهبود مهارت‏های شما در هر حوزه کاری کمک کند. با این وجود عشق و علاقه شما به کاشت سبزیجات در باغچه خانه هم می‏تواند به عنوان سرگرمی روزمره، در کنار کسب‌وکارتان قرارگیرد!

مقابله با چالش‏های عجیب را فراموش کنید

رایان سرهانت معتقد است پیشنهاد اطرافیان، از دوستان، خانواده و حتی همکاران برای عدم حضور در یک مستند تلویزیونی که به عقیده آنها محکوم به عدم موفقیت بوده و یک چالش جدید کسب و کاری است، بدترین پیشنهاد کاری است که از دیگران شنیده است. تنها رئیس رایان موافق حضور وی در مستند تلویزیونی Million Dollar Listing New York بود اما حضور در این مستند تلویزیونی نه‏تنها او و کسب و کارش را به میلیون‏ها بیننده معرفی کرد بلکه باعث شد پیشرفت شغلی او به مراتب سریع‏تر و قدرتمند‏تر از گذشته، ادامه یابد. در حال حاضر او نه‏تنها کارگزار رسمی Nest Seekers International به شمار می‏آید، بلکه مدیرعامل تیم مستقلی است که به‌عنوان تیم برتر حاضر در حوزه ارائه خدمات مشاوره املاک در نیویورک و ششمین تیم برتر در این حوزه کاری در آمریکا شناخته می‏شود.

انگیزه‏هایی برای مشاوره غلط

تیم فرریس، نویسنده مجموعه Hour Workweek یک سرمایه‏گذار مطرح و البته میزبان یکی از معروف‏ترین پادکست‏های موجود است. او از دوران تحصیلی خود در دبیرستان یاد می‏کند که مشاور راهنما به او توصیه کرده بود قید حضور در دانشگاه پرینستون را بزند. توصیه‏ای که تنها بر مبنای مشاهدات و تجربیات مشاور از تعداد پذیرفته‏نشدگان! این دانشگاه ارائه شده بود و هیچ دلیل موجهی نداشت می‏توانست به عاملی برای عدم موفقیت فرریس تبدیل شود اما او این نصیحت را نشنیده گرفت و نهایتا در سال ۲۰۰۰ از پرینستون فارغ‏التحصیل شد. به عقیده فرریس باید انگیزه و دلیل نصیحت ارائه شده از سوی افراد مختلف را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت اجرایی کردن یا دنبال نکردن نصیحت‏های مختلف را مورد توجه قراردهید.

محدود کردن دنیای کسب و کار به شغلی رویایی

ستی، بنیانگذار وب‏سایت فعال در زمینه کسب‌وکار با عنوان «I Will Teach You to be Rich» است. وی در سال ۲۰۰۹ نیز کتابی را با همین عنوان به رشته تحریر درآورد. او در وب‏سایت خود از راهکاری یاد می‏کند که در قالب نصایح شنیده شده از دیگران به او یادآوری می‏کردند اگر به دنبال رسیدن به یک شغل خوب و رویایی است باید همواره کارت‏های معرف کسب‌وکار خود را در جیب داشته باشد تا به محض اینکه با کارفرمایی که شغل رویایی او را پیش رویش قرار می‏دهد روبه‌رو شود، یکی از این کارت‏ها را به او ارائه دهد. این موردی است که به عقیده او روندی بی‏اساس و اشتباه به حساب می‏آید. او معتقد است با این روند در واقع دنیای نامحدود موقعیت‏های شغلی پیش روی خود را محدود خواهید کرد، تمرکز شما تنها روی رسیدن به شغل رویایی خواهد بود و نهایتا موقعیت‏های مناسب دیگر را از دست خواهید داد.

ادامه روند سنتی کسب وکار به‏منظور رسیدن به موفقیت

جف رِیدر موسس دو استارت‏آپ استثنایی (یعنی شرکت واربی پارکر، فعال در زمینه تولید عینک و شرکت هرریز، فعال در زمینه تولید تیغ‏های اصلاح) است. او از خاطرات خود در دوران تحصیل در جانز هاپکلینز یاد می‏کند و استادانی که همواره به دانشجویان (از جمله خود او) دنبال کردن سیاست‌های سنتی و قدیمی حاضر بر فضای کسب‌وکار را به‌عنوان عاملی اساسی در موفقیت کسب‌وکار گوشزد می‏کردند، اما پس از فارغ‏التحصیلی، او با شرایطی مواجه شد که لزوم کار در محیطی با محدودیت‏های کمتر برای پیاده‏سازی ایده‏های خلاقانه و رسیدن به رویاهایش را بیش از پیش ضروری نشان می‏داد.

وظایف مادری؛ سدی در برابر پیشرفت کاری

مونیشا پرکاش به عنوان مدیر اجرایی و مدیرعامل فعلی لومو بادی‏تک در مصاحبه اخیر خود با وب‏سایت فست‏کمپانی از تجربه‏ای یاد می‏کند که در آن عمل به وظایف مادری سدی در برابر حضور در دنیای کسب به حساب می‏آمده است.وقتی یکی از همکاران مونیشا تصویر کودک او را به‌عنوان محافظ صفحه‏نمایش رایانه‏اش دیده عنوان داشته بود اگر سرمایه‏گذاران چنین تصاویری را مشاهده کنند در ادامه همکاری با او و شرکتش با تردیدهایی روبه‌رو خواهند شد و حتی شاید او را ملزم به اجرای تعهدات خاصی کنند، اما به عقیده خانم پرکاش، مادر بودن و عشق ورزیدن به زندگی و خانواده هیچ خللی در روند رسیدن به موفقیت وارد نخواهد کرد.اینها تنها نمونه‏هایی از نصایح و راهکارهای اشتباهی هستند که شاید برخی حتی به ذهنیتی اشتباه در جامعه تبدیل شده‏اند. نصایحی که استثنائا این‏بار باید در مقابل آنها یک گوش خود را در و یک گوش دیگر را به دروازه تبدیل کنید و آنها را نشنیده بگیرید.