رایورز: اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که هر ماه به ابزار موبایلی فیس‌بوک و یوتیوب سر می‏زنید، تنها نیستید.زیرا میزان محبوبیت سرویس‏های مذکور به قدری است که ابزارهای موبایلی آنها در سال ۲۰۱۵ میلادی بیشترین تعداد بارگذاری را داشته‏اند.

فیس‌بوک موفق شد عنوان محبوب‏ترین ابزار موبایلی در سال ۲۰۱۵ میلادی را به خود اختصاص دهد و این طور که مرکز تحقیقاتی Nielsen اعلام کرده است، هر ماه این ابزار بیش از ۱۲۶ میلیون کاربر آمریکایی دارد. در این میان مجموع ابزارهای کاربردی گوگل شامل YouTube، Maps و Gmail هم توانستند نام خود را در جمع ۱۰ ابزار برتر سال ۲۰۱۵ قرار دهند. سایت ویدئویی یوتیوب که یکی از زیرمجموعه‏های گوگل محسوب می‏شود، به عنوان دومین ابزار موبایلی محبوب سال انتخاب شد و تعداد کاربران فعال ماهانه آن ۹۷ میلیون نفر گزارش شد. ابزار ارتباطی فیس‌بوک موسوم به Messenger هم در جمع ۱۰ ابزار برتر سال بود و توانست با ۹۶ میلیون کاربر در ماه نسبت به سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را تجربه کند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‏های فیس‌بوک هم با ۵۵میلیون کاربر فعال ماهانه در رتبه هشتم لیست محبوب‏ترین ابزارهای موبایلی سال قرار گرفت. در مجموع می‏توان گفت دو شرکت فیس‌بوک و گوگل موفق شدند محبوب‏ترین ابزارهای موبایلی یکسال گذشته را در اختیار بگیرند که البته دو ابزار اپل هم رتبه‏های آخر لیست ۱۰ ابزار برتر سال را به خود اختصاص دادند.