دردسر تازه کاربران با به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰

آی تی ایران: جدیدترین به‌روزرسانی ارائه شده توسط مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ با عنوان KB ۳۱۲۴۲۰۰ که از هفته گذشته فرآیند عرضه آن آغاز شده، بر مبنای گزارش‌های اولیه احتمالا برخی مشکلات مرتبط با قطع ارتباط وای‌فای که در نتیجه به‌روزرسانی پیش از آن به وقوع پیوسته بود را مرتفع خواهد کرد. این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حداقل در برخی رایانه‌ها KB ۳۱۲۴۲۰۰ به بی‌اثر کردن تنظیمات شخصی‌سازی شده در برنامه مایکروسافت word اقدام می‌کند.

تنظیماتی که شامل قالب‌های شخصی‌سازی‌شده، ماکروها، آدرس‌های نامه‌ها، AutoText، قابلیت تصحیح خودکار و تنظیمات AutoFormat خواهد بود. علاوه بر این تمامی تنظیمات کنترل نوشتار که پیش از این اعمال کرده‌اید احتمالا به حالت پیش‌فرض باز خواهد گشت. این مشکل تا حدی جدی است که مایکروسافت تصمیم گرفته به سرعت بسته برطرف‌کننده مشکلات را در قالب به‌روزرسانی KB ۳۱۲۹۹۶۹ ارائه کند.این مشکل از آنجا به وقوع می‌پیوندد که به‌روزرسانی یادشده، به‌طور تصادفی نام فایل قدیمی که تنظیمات یادشده در آن ذخیره می‌شود (Normat.dotm) را به یکی از عناوین Normal.dotm.old، NormalPre، NormalPre۱۵، NormalOld یا OldNormal تغییر می‌دهد.

این در حالی است که مشکلات به وجود آمده به جایگزینی تنظیمات در نرم‌افزار مایکروسافت ورد محدود نمی‌شوند. در سایت WindowsReport.com لیستی بلندبالا از مشکلات به‌وجود آمده پس از نصب جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ دیده می‌شود که در آن به بسته نشدن مرورگر اج، اجرا نشدن اکسپلورر، اوت‌لوک ۲۰۱۶، ماشین‌حساب و حتی عدم اجرای ویندوز استور، تقویم و برنامه‌های مرتبط با سرویس‌های نقشه اشاره شده است. به‌نظر می‌رسد تغییر همزمان سیاست‌های مدل‌سازی نرم‌افزاری و عرضه به‌روزرسانی‌ها، مایکروسافت را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است. نکته امیدوارکننده آن است که تنها تعداد محدودی از کاربران با این مشکلات مواجه شده‌اند و همچنان تعداد زیادی از کاربران می‌توانند به تجربه پایدار استفاده از این سیستم‌عامل ادامه دهند.