بر کسی پوشیده نیست که با آمدن ویندوز ۱۰ آمار عرضه تبلت‌های قدرت گرفته از این سیستم‌عامل رو به افزایش است و این در حالی است که اندروید کماکان سلطان بلامنازع پلت‌فرم‌های نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت است و در رده دوم نیز iOS قرار دارد.به گزارش فارنت، در این بین اوضاع برندها در بازار تبلت‌های اندرویدی اندکی پیچیده است و انتخاب یک تبلت براساس برند با دشواری‌های خاص خود همراه است.

محصولات برخی برندها که سابقه و اعتبار بیشتری در این گروه دارند گران‌تر از سایرین عرضه می‌شوند و گاه در مشخصات فنی مشابه کاربر تا دو برابر قیمت را برای انتخاب یک برند معتبر باید هزینه کند. برخلاف کامپیوترهای خانگی، تبلت‌ها قابلیت ارتقا یا تعویض قطعه توسط کاربر را ندارند، از این رو بهتر است در صورت بروز هرگونه مشکل به مرکز خدمات پس از فروش دستگاه مراجعه کنید تا مشکل را برای شما حل کند. البته حتما هنگام خرید به شرایط ضمانت یا شرایط گارانتی کالا توجه کامل داشته باشید. حال که روزبه‌روز به پایان سال ۲۰۱۵ میلادی نزدیک می‌شویم بهترین تبلت‌های موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

انویدیا شیلد NVIDIA SHIELD K1

SHIELD K۱ یک تبلت بسیار قدرتمند مخصوص بازی است که در سینه از تراشه تگرا K۱ بهره می‌برد. این تبلت با یک قلم مخصوص همراه است که با فناوری DirectStylus ۲ تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را برای یادداشت‌برداری یا طراحی و نقاشی به همراه دارد.تبلت انویدیا شیلد K۱ هم مانند کنسول دستی Nvidia Shield قادر به استریم بازی‌ها به‌صورت ابری و آنلاین بوده و می‌توانید بازی‌های PC در حال اجرای خود را در هر کجای خانه با شیلد ادامه دهید. علاوه بر این حالت Console Mode تبلت را به یک کنسول تبدیل کرده که می‌توانید آن را به تلویزیون خود وصل کرده و با گیم‌پد Shield بازی کنید. مشخصات فیزیکی این تبلت عبارتند از ۲۲۱ در ۱۲۶ در ۲/۹ میلی‌متر، ۳۹۰ گرم، سیستم‌عامل: اندروید ۴/۴ کیت‌کت، صفحه‌نمایش ۱/ ۱۰ اینچی LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و چگالی تصویر ۲۹۶ پیکسل بر اینچ، پردازنده چهار هسته‌ای،Tegra K۱ انویدیا با فرکانس کاری ۵/ ۲ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی GeForce Kepler، ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی ۵ مگا‌پیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ویدئو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت ۵ مگاپیکسل، باتری لیتیوم_یونی با ظرفیت ۷۵/ ۱۹ وات و سایر امکانات آن از جمله صفحه‌نمایش مالتی تاچ, دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط، حسگر شتاب‌سنج، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، بلوتوث،بلندگوهای استریو با تکنولوژی SonicMaster، درگاه HDMI، USB و GPS است.

اکسپریا زد 4 Xperia Z4 Tablet

این تبلت با طراحی زیبا، قاب فلزی و شیشه‌های بادوام در دوطرف تنها ۱/۶ میلی‌متر ضخامت و ۳۹۵ گرم وزن دارد. با وجود حفظ قابلیت ضدآب پورت شارژ این تبلت بدون هرگونه درپوشی بوده تا شارژ کردن آن به آسانی صورت گیرد. تبلت Z۴ Tablet مانند تبلت‌های قبلی سونی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده است. Xperia Z۴ Tablet از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه استفاده کرده و دوربین‌های پشت و جلو به ترتیب ۸ مگاپیکسلی با فناوری Exmor RS سونی و ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع خواهد بود. مشخصات فیزیکی آن عبارتند از: ۲۵۴ در ۱۶۷ در ۱/ ۶ میلی‌متر، ۳۹۳ گرم، سیستم‌عامل اندروید ۵ آبنبات‌چوبی، صفحه‌نمایش ۱ /۱۰ اینچی LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و چگالی تصویر ۲۹۹ پیکسل بر اینچ، پردازنده هشت هسته‌ای،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با فرکانس کار ۵ /۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰، ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی ۱/ ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ویدئو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت ۱/۵ مگاپیکسل، باتری لیتیوم_یونی ۶ هزار میلی‌آمپر ساعتی. سایر امکانات آن شامل پشتیبانی از سیم‌کارت، صفحه‌نمایش مالتی تاچ، موتور X-Reality، دارای حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط، کارتخوان، قطب‌نما، حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای - بلوتوث - GPS - USB،DLNA،NFC اسپیکرهای داخلی استریو و پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی است.

زن‌پد اس 8.0 ASUS ZENPAD S 8.0

تبلت سبک وزن زن‌پد اس ۰/ ۸ اینچی از ۶/۶ میلی‌متر ضخامت و ۲۹۸ گرم وزن در قالب ساختاری فلزی بهره می‌برد و به رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل با تراکم ۳۲۴ پیکسل در هر اینچ در صفحه‌نمایش IPS خود با نسبت ۴:۳ تجهیز شده است تا رقابتی شانه‌به شانه با آی‌پد مینی داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های موجود این محصول می‌توان به بهره‌گیری از اسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه به همراه صدای مجازی فراگیر و قلم Z Stylus اشاره کرد. مشخصات فیزیکی آن شامل ۲۰۳.۲ در ۱۳۴.۵ در ۶/۶ میلی‌متر، ۲۹۵ گرم، سیستم‌عامل اندروید ۵ آبنبات‌چوبی، صفحه‌نمایش ۸ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۳۶× ۲۰۴۸ پیکسل و چگالی تصویر ۳۲۰ پیکسل بر اینچ، پردازنده چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی، اینتل Atom Z۳۵۸۰ با فرکانس کار ۱.۹ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی PowerVR G۶۴۳۰، ۴ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ویدئو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ثانویه با کیفیت ۵ مگاپیکسل و باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۲ /۱۵ وات است.سایر امکانات آن نیز شامل پشتیبانی از سیم‌کارت، صفحه‌نمایش مالتی تاچ، حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط، حسگر شتاب‌سنج و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، بلوتوث، GPS و USB-C است.

گلکسی تب اس Galaxy Tab S 8.4

تبلت ۴/ ۸ اینچی گلکسی تب اس تنها چند گرم سبک‌تر از آی‌پد مینی است که البته چندان در عمل نشان نمی‌دهد و با گرفتن دو تبلت در دست نمی‌توانید متوجه تفاوت آنها شوید.بزرگ‌ترین نقطه قوت تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ را می‌توان صفحه نمایش‌های سوپر آمولد آنها و همچنین ظاهر زیبای آنها دانست.صفحه نمایش‌های سوپر آمولد به‌کار رفته در تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ در واقع بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های سوپر آمولد هستند که سامسونگ در محصولات بخش موبایل خود به کار برده است. مشخصات فیزیکی آن شامل ۶/۶ در ۸ /۲۱۲ در ۶ /۱۲۵ میلی‌متر، ۲۹۸ گرم، سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت، صفحه‌نمایش ۴/ ۸ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۳۵۹ پیکسل بر اینچ، پردازنده چهار هسته‌ای، اگزینوس ۵ با فرکانس کاری ۹ /۱ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-T۶۲۸ MP۶، ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ویدئو ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده، ثانویه با کیفیت ۲ مگاپیکسل، باتری لیتیوم-یونی ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی است. سایر امکانات آن شامل پشتیبانی از سیم‌کارت، صفحه‌نمایش مالتی تاچ، حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط، حسگر شتاب‌سنج، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، بلوتوث، GPS و USB، پشتیبانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی و سنسور اثر انگشت است.