ضرب‌الاجل به بانک‌های خصوصی

 وزیر اقتصاد افزود: با وجود القائات دشمن مبنی بر بن‌بست اقتصادی کشور، اتفاقات ماه‌های گذشته در همکاری و رایزنی ایران با کشورهای عربستان، چین، روسیه و بریکس، نشان از چشم‌انداز امیدبخش اقتصاد ایران در مسیر چند‌جانبه‌گرایی و جانمایی کشور در عرصه بین‌الملل دارد. او اصلاح حوزه‌های مالی و بانکی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: از سال ۹۷ تعداد ۱۱ بانک دولتی زیان‌ده بوده و با دارایی مردم و دولت ادامه می‌دادند که امروز به یک بانک در حال اصلاح مالی رسیده است و بانک مرکزی ضرب‌الاجل ۶ ماهه‌ای هم به بانک‌های خصوصی داده تا با اقدامات موثر به اصلاح ساختاری برسند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خاندوزی حال حاضر را بهترین دوره هماهنگی دستگاهی در حوزه اقتصادی دانست و اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی قوای سه‌گانه به ویژه قوه‌قضائیه به اصلاح قوانین و ساختار برای رقابت‌پذیری اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی دست یابیم و بستر مناسبی برای رفع موانع تولید و صادرات فراهم شود. او دولت را مسوول بسترسازی زیر‌ساخت برای صادر‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی دانست و گفت: تصمیمات خوبی در این حوزه‌ها گرفته و ابلاغ شده تا صادرکنندگان ما بتوانند در مزایده‌ها و مناقصه‌های بین‌المللی شرکت کنند و به رقابت بپردازند. خاندوزی منابع آزاد شده ارزی را برای توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم و اثربخش دانست و تصریح کرد: آنچه در ماه‌های آتی شاهد آن خواهیم بود شروعی از اثرات آزادسازی منابع ارزی کشور خواهد بود.

 همچنین به گزارش شادا، وزیر اقتصاد در پی سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران به فعالان اقتصادی اعلام کرد: از ابتدای مهرماه امسال حمل یکسره‌ای که فعالان اقتصادی از گمرکات کشور انجام خواهند داد دیگر نیاز به پرداخت به شرکت انبارهای عمومی نخواهد بود و این از مطالبه بحق تولیدکنندگان و تجار کشور است. او همچنین گفت: با توجه به سهمی که ارزش‌افزوده پرداختی در گمرکات کشور دارد و واردکنندگان ماشین‌آلات بخش تولید به صورت علی‌الحساب مکلف شده بودند ضمانت بانکی در اختیار گمرک بگذارند که در این راستا برای تسهیل این مهم، از هفته آینده قرار شد این افراد با سپرده چکی محموله خود را ترخیص کنند. خاندوزی اظهار کرد: استان مرکزی، استان واردکننده مواد اولیه و ماشین‌آلات است و جزو استان‌های تولیدکننده و صادر‌کننده محصولات صنعتی محسوب می‌شود و امید است این مهم گشایشی برای فعالان تولیدی در این استان باشد.