مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان در گفت‌وگو با مهر از هماهنگی سازمان بنادر و کشتیرانی، راه‌آهن جمهوری اسلامی و گمرک برای خروج کالا از این بندر خبر داد و گفت: برای جلوگیری از تشدید روند رسوب کالا در بندر شهید رجایی برخی از کانتینرها به وسیله کشتی به بندر امام منتقل از آنجا به وسیله راه‌آهن به ایستگاه‌های آپرین تهران و ساوه منتقل خواهند شد. محمد رضا اشکریز افزود: اطلاعیه‌های متعددی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی و گمرک برای صاحبان کالا منتشر شده است تا در فرصت باقی مانده به خروج کالای خود از بندر شهید رجایی اقدام نمایند تا به سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌ها لطمه وارد نشود.

وی تصریح کرد: به دلیل متراکم شدن کالا در بندر شهید رجایی برای خروج کالاها از کشتی‌ها ناچار هستیم که کشنده را به محل‌های دورتر از لنگرگاه ارسال کنیم.

اشکریز خاطرنشان کرد: طبق قوانین بنادر در سایر کشورها صاحبان کالا باید ظرف ۳ تا ۱۰ روز اقدام به خروج کالاهای خود از انبارهای بنادر کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه‌های بسیار سنگینی می‌شوند، اما در ایران این قانون اعمال نمی‌شود و صاحبان کالا بین ۴ تا ۸ ماه با تعرفه‌های بسیار پایین قادر به استفاده از انبارهای بنادر هستند، به همین دلیل عجله‌ای برای خروج کالاهای خود نشان نمی‌دهند.