حسین صبوری در نشست خبری مدیران ارشد فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس آن برگزار شد، گفت: تعداد فروشگاه‌های ما بعد از ۶سال به ۱۷۷۳ واحد رسیده که بنا داریم تعداد آن را تا پایان سال به دو هزار واحد برسانیم.

وی افزود: درحال‌حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران، یکی از بالاترین میزان تخفیف معادل حدود ۱۸ درصد را به مشتریان ارائه می‌دهیم. صبوری با بیان اینکه این فروشگاه تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف داده است، گفت: همچنین اولین فروشگاه زنجیره‌ای است که سهام آن در بورس ارائه شده و میزان رشد سهام مجموعه تا به امروز ۱۲۵۰ درصد بوده است. وی به نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و احیا شدن این صنعت در کشور پرداخت و ادامه داد: در سال‌های قبل فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت محدود وجود داشتند، اما اینکه این فعالیت به‌صورت صنعت دربیاید از زمان افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شکل گرفت.

صبوری با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانستند با حذف واسطه‌ها سهم تولیدکننده را از تولید ناخالص ملی افزایش دهند، گفت: توسعه این فروشگاه‌ها، باعث تولید و اشتغال بیشتری در کشور می‌شود. وی با اشاره به اینکه تخفیف‌های ارائه شده توسط افق کوروش کاملا در بستر اقتصادی انجام می‌شود، افزود: برای مجموعه افق کوروش ثبات اقتصادی بسیار مهم است، پس طبیعی است در زمان‌های مهمی نظیر گران شدن بنزین به ثبات اقتصادی و مردم کمک کنیم. صبوری گفت: با ایجاد تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا و همچنین گسترش همکاری‌های ایران و سوریه این مجموعه مطالعات خود را برای حضور در دیگر کشورها آغاز کرده، اما درحال‌حاضر تا پایان سال‌جاری برنامه عملی برای افتتاح شعب خارجی نداریم.

در ادامه این نشست، کاظم کلب‌خانی، مدیر فروشگاه اینترنتی «اوکالا» گفت: در زمان قطعی اینترنت و گران شدن بنزین سیستم فروش اینترنتی ما اعم از سایت و اپلیکیشن فعال بود و هیچ‌گونه اختلالی نداشت. سرورهای ما به‌طور کامل داخلی هستند و با حجم بسیار بالاتر از این هم قادر به فعالیت هستند. همچنین این مجموعه در راستای حمایت از مردم به‌رغم گران شدن بنزین کماکان حمل‌ونقل را رایگان انجام می‌دهد. وی افزود: درحال‌حاضر این فروشگاه اینترنتی با بیش از پنج هزار قلم کالا در تهران، کرج و مشهد خدمات می‌دهد و تا پایان ماه جاری نیز شهرهای کرمان، قم و سمنان نیز به آن اضافه خواهد شد. ضمن آنکه سرویس ما در تهران از هفته جاری به‌صورت شبانه‌روزی به مشتریان خدمات می‌دهد.