گروه بازرگانی - وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور جدیدی به سازمان‌های صنعت ۳۱ استان و شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه‌ها، لزوم کاهش قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و شیر را در پی توزیع ۹۰ هزار تن کنجاله سویا با قیمت مصوب ابلاغ کرد. بر اساس اعلام این وزارتخانه، مقرر شده که در مرحله اول، ۲۰۰ هزار تن کنجاله سویا با قیمت مصوب با محوریت شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در تولید مواد پروتئینی اعم از گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و شیر قرار گیرد که از این میزان، تاکنون ۹۰ هزار تن از نهاده کنجاله سویا در اختیار تشکل‌های ذی‌ربط قرار گرفته و روند تحویل نهاده‌ها همچنان ادامه دارد.

در این راستا، «ایسنا» هم گزارش داده که در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که نسبت به چند روز گذشته، حدود ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

قیمت هر کیلو مرغ نیز ۵۵۰۰ تا ۵۸۰۰ تومان است و البته کسانی که می‌خواهند مرغ ارزان‌ تر تهیه کنند، می‌توانند به واحدهای صنفی منتخب یا میادین میوه ‌و تره‌بار، مراجعه و هر کیلو مرغ را به قیمت ۴۲۰۰ تومان خریداری کنند.

در مجموع، مرغ در مناطق میانی تهران به قیمت ۵۸۰۰ تا ۵۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد، اما در مناطق جنوبی‌ تهران، قیمت آن به ۵۴۰۰ تا ۵۷۰۰ نیز کاهش می‌یابد.

در این بین اما، قیمت تخم‌مرغ افزایش یافته و در حال حاضر قیمت تخم مرغ مارک‌دار شانه‌ای ۴۵۰۰ تومان و قیمت تخم‌مرغ معمولی شانه‌ای ۴۲۰۰ تومان است؛ این در حالی است که اوایل هفته جاری، قیمت هر شانه تخم‌مرغ مارک‌دار، ۴۲۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان و هر شانه تخم‌مرغ معمولی ۳۹۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان بود.