گروه بازرگانی - رییس سازمان توسعه تجارت با تشریح برنامه گسترده این سازمان برای ساماندهی و کاهش واردات گوشت قرمز گفت: واردات گوشت در سال گذشته حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن بوده که فقط برای تامین کسری تولید داخل بوده است. آن گونه که حمید صافدل می‌گوید: اگر سازمان توسعه تجارت بخواهد سایت ثبت سفارش را بی دلیل باز بگذارد و هیچ سقفی هم برای واردات قائل نشود، همه برای واردات گوشت اقدام می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه کمیته‌ای به عنوان مجمع واردات تشکیل شده است، ادامه داد: این کمیته افراد فعال در عرصه واردات گوشت را شناسایی می‌کند؛ چراکه در سال‌های نه چندان دور، به دلیل اینکه برخی افراد برای واردات گوشت به طور متفرقه به بازارهای متعدد خارجی مراجعه می‌کردند، بازار واردات گوشت به هم ‌ریخت؛ چنان که گاهی برای تامین بازار ۱۰۰ هزار تنی گوشت داخل، بیش از یک میلیون تن تقاضا به بازار داشتیم و بعضی کشورها به ما معترض بودند که این اتفاق بازار را به هم می‌زند، چون مراجعه به بازار بسیار فراتر از نیاز داخلی بود.

وی افزود: از این رو، با توافق وزارت جهاد کشاورزی سقف واردات مورد نیاز گوشت مشخص شده و قرار است با هماهنگی مجمع واردات در سقف زمانی مشخص به گونه‌ای ثبت سفارش گوشت انجام شود که هم به تولید داخل ضرر نزند و هم زمان‌بندی به گونه‌ای باشد که در مقاطع زمانی مشخص ذخیره لازم در سردخانه‌ها وجود داشته باشد. از سوی دیگر، قرار شده است که از این پس، مراجعه واردکنندگان به بازارهای خارجی به صورت تجمعی باشد، نه به صورت متفرقه.