او گفت: در استان البرز که به دلیل حضور بنگاه‌های فعال اقتصادی خوشنام و مطرح و ظرفیت‌های فراوان تولیدی و صنعتی دارای فرصت‌های مناسب برای گسترش مراودات بین‌المللی است، تدوین برنامه‌‌‌‌‌‌‌ و تعیین نقشه‌راه به منظور توسعه مراودات تجار، بازرگانان و صادرکنندگان اهمیت بالایی دارد. رئیس اتاق کرج تاکید کرد: برای ترسیم نقشه‌راه و پایدار‌کردن روابط و پیوندهای تجاری با دیگر کشورها و ثبات اقتصادی در بازارهای بین‌المللی به‌ویژه منطقه نیاز است که دولت با اقدام عملی از طریق بازاریابی و برقراری پیوندهای تجاری به جذب سرمایه‌گذار و پذیرش هیات‌‌‌‌‌‌‌های تجاری کمک کند. 

رضایی در ادامه گفت: امسال با یک رویکرد تازه بر اعزام هیات تجاری به نمایشگاه‌های بین‌المللی متمرکز شده‌‌‌‌‌‌‌ایم که بدین منظور با همکاری اتاق مشترک ایران و چین مقدمات برپایی پاویون البرز در نمایشگاه واردات شانگهای چین را فراهم کرده‌‌‌‌‌‌‌ایم.  عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز با تاکید بر اینکه مجلس به‌دنبال افزایش سطح همکاری و همراهی دولت با بخش‌خصوصی است، گفت: هر تولیدی صادرات‌‌‌‌‌‌‌محور نباشد افول خواهد کرد. بخش‌خصوصی با تشکیل کنسرسیوم و سرمایه‌گذاری در تولید صادرات‌محور باید به‌دنبال ارتقای کار خود باشد. در این میان اگر یک مقام دولتی بر سر راه فعالان اقتصادی سنگ‌‌‌‌‌‌‌اندازی کند، بخش‌خصوصی می‌تواند نمایندگانی را تعیین‌کرده و این مسائل را پیگیری کند.  او افزود: بخش‌خصوصی باید با تعامل کافی با دولت بر تولید کالاهای صادرات‌‌‌‌‌‌‌محور قابل‌رقابت در دنیا و با قابلیت ارسال به بازارهای جهانی تمرکز کند. بخش‌خصوصی ما توان تولید محصولات رقابت‌‌‌‌‌‌‌پذیر در عرصه جهانی را دارد.

در این زمینه یک راهکار موثر این است که از نقاط مختلف دنیا مواد اولیه را وارده کرده، آن را به تولید محصول برسانیم و صادر کنیم.  تالارپشتی با اشاره به مشکلات اخیر صنعتگران در حوزه قطعی برق افزود: مجلس آمادگی دارد تا با حضور وزیر نیرو مباحث مربوط به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه قطعی برق صنایع را پیگیری کند. باید از راهکارهایی مانند به‌کارگیری تکنولوژی بالا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده کنیم. او در موردانتظارات بخش‌خصوصی در زمینه اعطای تسهیلات مناسب بیان کرد: در این مورد بخش‌خصوصی باید در قالب انجام پروژه‌هایی به‌صورت تهاتری با دولت پیش‌روند. بهترین روش این است که در بخش‌های مختلف از جمله صادرات یک مدل تعریف شود و در اختیار دولت قرار گیرد تا متناسب با آن تامین منابع کند‌‌‌‌‌‌‌، همان‌طور که در گذشته موضوع عدم‌پلمب و تعطیلی واحدهای تولیدی را پیش‌برده‌‌‌‌‌‌‌ایم، اکنون نیز معتقد هستیم که باید به فرهنگ دیپلماسی اقتصادی و در راس آن برآورده‌کردن نیاز بخش‌خصوصی پایبند باشیم.