نیکبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه مقرر شده‌بود حدود ۵‌میلیون‌ تن کود به کشاورزان قبل از شروع سال‌زراعی جدید داده شود اما تاکنون یک و نیم‌میلیون‌تن داده‌شده، برای بقیه آن چه برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ای دارید؟ هم عنوان کرد: نخست اینکه این آمار ۵‌میلیون‌تن نیست بلکه دو‌میلیون و ۴۰۰‌هزار‌تن کود اوره است و صددرصد آن داخلی است. وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: کار حمل کود از کارخانه‌های پتروشیمی از مدتی قبل شروع شده و روزانه با حداکثر ظرفیتی که کارخانه‌های دارند و متناسب با مناطقی که برای کشت آماده می‌شوند کود تحویل داده می‌شود، بنابراین کشاورزان نگران تامین کود نباشند. او بیان کرد: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰‌هزار‌تن کود فسفات و پتاس است که بخش قابل‌توجهی از آن منشأ خارجی دارد که آنها هم تا حدودی تامین شده و در حال تدارک هستیم که تا پایان سال‌زراعی در این مقوله هم مشکل خاصی نخواهیم داشت.

نیکبخت درباره مطالبات گندمکاران که قرار بوده تا پایان شهریور پرداخت شود، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه‌به‌عنوان متولی بودجه‌کشور اعلام کرده که تلاش دارد پرداخت مطالبات گندمکاران انجام شود، ضمن اینکه تاکنون بالای ۷۰‌درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده‌است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: پیش‌بینی‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سال‌۱۴۰۱ بر این بود که تولید گندم به هشت و نیم‌میلیون‌تن برسد و دولت ۵/ ۸میلیون‌تن را خریداری ‌‌‌‌‌‌‌‌کند که این رقم از ۱۰‌میلیون و ۳۰۰‌هزار‌تن گذشت. این موضوع باعث شد که برای تامین‌اعتبار قدری دچار مشکل شویم زیرا سقف بودجه‌برای تامین ۵/ ۸میلیون‌تومان برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی شده‌بود.  او ادامه داد: با وجود اینکه این افزایش خرید و تامین هزینه آن در بودجه‌لحاظ نشده بود اما با دستور رئیس‌جمهور، دولت باید از سایر منابع آن را تامین کند و امید است در مورد مقرری که سازمان برنامه اعلام کرده مابقی مطالبات کشاورزان پرداخت شود.  نیکبخت ادامه داد: در ارتباط با حوزه تجارت و بازرگانی و محصولات مورد‌نیاز ما همچنین کالاهای مورد‌نیاز دیگر کشورها نیز بررسی‌ها در حال انجام است.  او درباره واردات گوشت و کاهش قیمت این محصول هم توضیح داد: اعتقاد ما بر این است که برای تامین نیاز داخل باید از مسیر تولید داخل حرکت کنیم؛ به این معنا که اولویت با حمایت و پشتیبانی از تولیدکننده داخلی باشد و در مواردی که ظرفیت تولید بالا وجود دارد، واردات انجام نشود.