سهرابی افزود: موضوع دیگر در سال‌جاری افزایش بذور اصلاح‌شده لیبل‌دار بود. همچنین تنوع‌بخشی در ارقام بذور با کمک موسسه تحقیقات اصلاح بذر و موسسه تحقیقات دیم نیز اتفاق افتاد. از طرفی توسعه کشت‌‌‌‌‌‌های مکانیزه و توسعه سامانه‌‌‌‌‌‌های نوین آبیاری را نیز داشته‌ایم. همچنین سطح مبارزه با آفات افزایش یافت و طرح جدید جهش تولید دیمزارها نیز در دستور کار قرارگرفت و برای سال‌سوم اجرا شد.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: در کنار افزایش تولید در واحد سطح به موضوع کیفیت هم توجه می‌کنیم و تلاش‌هایی در این زمینه شده‌است. همچنین با اقدامات انجام‌شده توانستیم میزان پروتئین گندم را افزایش دهیم و به ۵۵/ ۱۲ برسانیم، در حالی‌که در گذشته این عدد کمتر از ۱۲ بود. شاخص دیگر گلوتن مرطوب است که آن‌هم افزایش‌یافته و از ۲۵‌درصد به ۶۴/ ۲۸‌درصد رسیده است.

او در پاسخ به اینکه مطالبات گندمکاران قرار است چه زمانی پرداخت شود، گفت: از ابتدای خرید تضمینی تاکنون ارزش گندم‌های خریداری‌شده ۱۵۵‌هزار‌ میلیارد‌تومان است که از این مقدار ۱۱۰‌هزار ‌میلیارد‌تومان پرداخت‌شده و مابقی تاکنون پرداخت نشده‌است ولی سازمان برنامه و بودجه‌و وزارت اقتصاد تلاش‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهند. او اضافه کرد: ریاست سازمان برنامه و بودجه‌کشور در مصاحبه‌‌‌‌‌‌ای که پخش‌شد، اعلام کردند که تا پایان شهریور پرداخت می‌شود. ما پیگیری کردیم و اعلام کردند که طی یک یا دو هفته آینده مطالبات پرداخت خواهد شد.