به گزارش «ایلنا» مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه‌تجارت ایران در کمیته کارشناسی بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری‌اسلامی ایران و سلطنت عمان اظهار امیدواری کرد برقراری این اجلاس زمینه‌‌‌‌‌‌‌ساز رشد و گسترش روابط تجاری فی‌مابین دو کشور شود. ضیغمی با اشاره به سفر به عمان به‌همراه وزیر صمت و بازدیدهای صورت‌گرفته طی ماه‎‌‌‌‌‌‌‌های اخیر اظهار امیدواری کرد این رفت و آمدهای تجاری منجر به توسعه روابط تجاری و دستیابی به اهداف تجاری‌‌‌‌‌‌‌ شود که رهبران دو کشور برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی کرده‌‌‌‌‌‌‌اند. معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه‌تجارت ایران در ادامه با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری فعلی متناسب با اهداف و ظرفیت‌های دو کشور نیست، تاکید کرد با برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی‌‌‌‌‌‌‌هایی صورت‌گرفته در کمیسیون مشترک و با تحقق اهداف تجاری دو کشور شاهد افزایش قابل‌توجهی در حجم تجارت دو کشور باشیم.

ضیغمی با بیان اینکه ارزش مبادلات تجاری ایران و عمان در سال‌گذشته یک‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون دلار بوده‌است، اظهار امیدواری کرد این میزان در سال‌جاری افزایش یابد. معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه‌تجارت با بیان اینکه کشور عمان از جایگاه ویژه‌ای در حوزه کشورهای خلیج‌فارس برای جمهوری‌اسلامی ایران برخوردار است، ادامه داد: همکاری در زمینه‌‌‌‌‌‌‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، صنعتی، معدنی، استاندارد، مالی، بانکی، مناطق آزاد، کشاورزی، شیلات، دامپروری، حمل‌ونقل، نفت و گاز، پتروشیمی و انرژی، گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی، بهداشت و درمان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، ارتباطات و... در قالب کمیسیون همکاری مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان پیگیری می‌شود.

وی همچنین از آغاز مذاکرات برای امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور در آینده نزدیک و با نظر مثبت مقامات دو کشور خبر داد. کمیسیون مشترک ایران و عمان ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.