گروه بازرگانی - یک عضو کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق تهران با اشاره به پیش نویس تهیه شده در مورد مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، آن را تنها یکی از تعاریف موجود خواند و گفت: «این تعریف به جوامع خرد اشاره دارد و در آن از سطح کلان جامعه خبری نیست. باید امور دیگری همچون اخلاق کسب و کار که جای آن در میان کمیسیون‌های اتاق تهران خالی است به پیش نویس افزوده شود». دانشور رعایت قوانین و مقررات عمومی را یکی از بندهایی دانست که هم کلی‌تر است و موارد بسیاری چون حفظ محیط‌زیست، عدم انحصارطلبی و ... را نیز در برمی‌گیرد و هم یک عنوان شناخته شده در باب مسوولیت اجتماعی است. به گفته وی، اتاق بازرگانی تهران در راستای مسوولیتی که دارد می‌تواند با کمک به بنگاه‌ها و با همکاری با وزارتخانه‌های مختلف مثل وزارت کار و امور اجتماعی به حل معضلاتی چون بیکاری، مشکلات زنان بی سرپرست، کودکان کار و.... کمک کند. در حال حاضر مسوولیت اجتماعی در دنیا کاملا پذیرفته شده و به عنوان یک بند در اکثر قوانین شرکت‌ها و استانداردها وجود دارد. به طوری که اگر شرکتی بخواهد گواهینامه ۲۰۰۹ ISO دریافت کند باید بند مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها را بپذیرد و آن را اجرا کند.

حمیدرضا صالحی دیگر عضو کمیسیون نیز با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی متعدد شرکت‌ها و لزوم توجه به آن در جامعه امروز گفت: در دوران کودکی که در خوزستان بودم شرکت‌های خارجی که در آنجا چاه نفت حفر می‌کردند در کنار فعالیت‌های اقتصادی، برخی فعالیت‌های اجتماعی هم داشتند و مثلا درمانگاه یا مدرسه احداث می‌کردند یا به کودکان محصل مواد غذایی و لباس می‌دادند، اما امروز این مسوولیت اجتماعی حتی برای شرکت‌های داخلی باید در قالب جریمه باشد. صالحی که در سندیکای برق نیز حضور دارد ادامه داد: اکنون می‌دانیم که مثلا آنتن‌های BTS اثرات منفی زیادی دارد. کابل‌های برق فشار قوی که مثلا از روی اتوبان‌ها رد شده مخاطرات بسیاری دارد، اما افراد جامعه نسبت به این خطرها آگاهی چندانی ندارند و ما باید به آنها آگاهی بدهیم. حمیدرضا صالحی افزود: به عنوان دبیرکل سندیکای برق مرا به شورای شهر دعوت کردند و در مورد کابل‌های فشار قوی از من نظر خواستند و من هم عنوان کردم که این کابل‌ها باید زیرزمینی باشد و گرنه خطرات زیادی برای مردم دارد.

سیدحمید حسینی، عضو هیات‌رییسه اتاق تهران نیز در این نشست حضور داشت. عضو هیات‌رییسه اتاق بازرگانی تهران به مسائل دیگری چون کمبود سوخت زندان‌ها اشاره کرد و گفت: برای ملاقات یک همکار قدیمی در هیأت نمایندگان اتاق تهران به زندان اوین رفتم و متوجه شدم این سازمان برای گرمایش زندان‌ها در فصل زمستان دچار کمبود سوخت شده است. بودجه سازمان هم به انتها رسیده بود. با هماهنگی رییس سازمان زندان‌ها به سازمان پخش و پالایش رفتم و با مذاکرات بسیار موفق شدیم برای این سازمان سوخت یارانه‌ای بگیریم تا سازمان بتواند زندان‌ها را در زمستان گرم نگه دارد.