افزایش شدید جرایم قاچاق کالا و ارز

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جرایم در قانون قاچاق کالا و ارز شدت یافته است، گفت: این قانون ظرف یک ماه آینده به صحن علنی مجلس می‌رود.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی قانون قاچاق کالا و ارز گفت: در این جلسه وظایف تک تک وزارتخانه‌ها در رابطه با قانون قاچاق کالا و ارز مشخص شد. وی در ادامه افزود: این قانون شامل۷۱ ماده است که در جلسه کمیسیون اقتصادی ۷ ماده مورد بررسی و قطعی شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخشی از این قانون حفظ امنیت جانی افرادی که عضو ستاد قاچاق کالا و ارز است، مورد توجه قرار گرفته و وظایف مشخص شده است.به گفته فتحی پور، نهادهای انتظامی و امنیتی که در رابطه با اجرای قانون وظایفی را برعهده دارند، از جمله گروه‌هایی هستند که برای حفظ جانشان نیاز به تدابیر ویژه است.

وی همچنین در زمینه تعیین جرائم نیز اظهار کرد: جرایمی نیز برای افرادی که نسبت به قاچاق کالا و ارز اقدام کنند در نظر گرفته شده است. این جرایم نسبت به گذشته شدت یافته است. فتحی‌پور همچنین اعلام کرد: وظایف اداره گمرکات و تعزیرات حکومتی مشخص شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این جلسه چگونگی رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز در شهرها مورد بررسی قرار گرفت. وی تصریح کرد: قصد داریم به روال کار سرعت داده و تا یک ماه آینده قانون قاچاق کالا و ارز به صحن علنی مجلس برود.