دبیرکل جدید آغاز به کار کرد

گروه بازرگانی - به دنبال بروز چالش‌هایی پیرامون انتخابات ۲۳ شهریور ماه اتاق تعاون، اعضای مجمع عمومی این اتاق خواستار تعیین تکلیف موضوع از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند، اما تاکنون شیخ‌الاسلامی در این‌باره موضع رسمی خود را اعلام نکرده و همین امر به ادامه چالش‌های این حوزه منجر شده است. در شرایطی که هنوز حسین رحمانی نیا خود را دبیرکل قانونی اتاق تعاون می‌داند، دبیرکل جدید این اتاق که به گفته خود، پس از انتخابش از سوی هیات مدیره جدید اتاق تعاون مرکزی به عنوان دبیرکل جدید در ۲۷ مهر ۹۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرده، روز گذشته نشستی خبری برگزار کرد و با اعلام برخی اقدامات قانونی در راستای اجرایی کردن حکم خود از جمله اقدام نسبت به بازداشت دبیرکل فعلی اتاق، به تشریح برنامه‌هایش پرداخت.

داریوش پاک‌بین که مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهامی عدالت نیز است، خود را جزو ۳۹ کاندید تایید صلاحیت شده انتخابات اتاق تعاون معرفی کرد و گفت یکی از برنامه‌های اساسی‌اش این است که با تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف، به کالبدشکافی ابعاد مختلف بخش تعاون بپردازد و خلأهای قانونی این بخش را با ارائه پیشنهادهای خود به نمایندگان مجلس، برطرف و نقاط ضعف بخش را برطرف کند.

او با اعلام اینکه می‌خواهد از تمام امکانات دولتی و اعتبارات موجود نیز برای تقویت بخش تعاون با تکیه بر قانون استفاده کند، عنوان کرد: بنده فعالیت رسمی خود را در حالی آغاز کرده‌ام که هنوز در جایگاه خود که همان ساختمان اصلی اتاق تعاون است، مستقر نشده‌ام و دلیل این امر هم مقاومت در برابر پذیرش هیات‌مدیره جدید بوده است.

بر اساس این گزارش، پاک بین جزو اعضای جدید هیات‌مدیره اتاق تعاون است که توسط صلاحی، رییس هیات‌مدیره اتاق معرفی شده‌اند. این در حالی است که به گفته حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس، صلاحی در شرایطی اسامی هیات‌مدیره جدید را در روزنامه رسمی منتشر کرده که او حتی در اعلام نام دو نفر عضو هیات نظارت نیز مطابق قانون عمل نکرده است.

به گفته این نماینده مجلس، طبق قانون، هیات‌مدیره اتاق تعاون باید دو نفر را برای عضویت در هیات نظارت معرفی می‌کرد، اما انجمن نظارت بر انتخابات از صلاحی، رییس هیات‌مدیره اتاق می‌خواهد که این نفرات را معرفی کند که او نیز بدون در نظر گرفتن رای سایر اعضا،‍ نسبت به معرفی نفرات به هیات نظارت اقدام می‌کند.

او همچنین گفته که برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون، ‌استفاده از ماده ۲۳۳ و سوال از وزیر، واکنش‌های احتمالی کمیسیون اصل ۴۴ نسبت به دکتر شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواهد بود.

اعلام برنامه‌های پاک بین به عنوان دبیرکل جدید اتاق تعاون در حالی است که هیات اجرایی منتخب مجمع نمایندگان در بیانیه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن برشمردن تخلفات صورت گرفته در جریان انتخابات اتاق تعاون گفته‌اند که اقدامات دبیرخانه انجمن نظارت بر انتخابات و دخالت‌ها که کاملا مغایر با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تعهدات هنگام اخذ رای اعتماد در مجلس است، موجب اعتراض اکثریت اعضای مجمع نمایندگان شده و از این رو هیات منتخبی از این اعضا، خواستار مداخله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ماجرا شده‌اند.