مدیرکل توسعه صادرات کالا و خدمات گفت: مصوبه اعطای جوایز صادراتی برای صادرکنندگان سال ۸۴ طی روزهای آینده از سوی هیات‌ وزیران ابلاغ خواهد شد. مهرداد جلالی‌پور در گفت‌و‌گو با «مهر» با اشاره به اعطای جوایز صادراتی گفت: در حال حاضر منتظر ابلاغ مصوبه هیات‌ وزیران برای اعطای این جوایز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا کل معوقه‌های صادراتی سال ۸۳ به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد، افزود: پس از اتمام پرداخت جوایز صادراتی صادرکنندگان سال ۸۳، پرداخت جوایز به صادرکنندگان برای سال ۸۴ آغاز خواهد شد.

مدیرکل توسعه صادرات کالا و خدمات تصریح کرد: مهلت تحویل پرونده‌های جوایز صادراتی صادرکنندگان سال ۸۴ به سازمان های بازرگانی استان‌ها و تشکل‌های مربوطه تا پایان مرداد ماه سال جاری است.

وی افزود: پس از اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان سال ۸۴، پرداخت جوایز صادراتی سال ۸۵ آغاز خواهد شد.

جلالی‌پور خاطرنشان کرد: جوایز صادراتی صادرکنندگان بر اساس ارزش افزوده، مزیت رقابتی، نوع بسته بندی و یارانه حمل و نقل از صفر درصد تا ۴درصد است.

رییس سازمان توسعه تجارت پیش از این از اختصاص یک تریلیون و ۵۰۰میلیون ریال برای جوایز صادراتی سال ۸۴ خبر داده و گفته بود: این میزان اعتبار برای این منظور در سال گذشته یک تریلیون ریال بوده است.