نشست بی‌سرانجام شورای گفت‌وگو

عکس: آکو سالمی

گروه بازرگانی - شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی که قرار بود روز گذشته با محور بررسی مسائل اقتصادی روز کشور در اتاق ایران برگزار شود، به دلیل عدم حضور دولتی‌ها و مجلسی‌ها تشکیل جلسه نداد. شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید هر دو هفته یک بار با حضور هشت وزیر اقتصادی دولت و روسای کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس از جمله کمیسیون اصل ۴۴ و کمیسیون اقتصادی تشکیل جلسه دهد، به دلیل عدم حضور دولتی‌ها و مجلسی‌ها برگزار نشد.

جلسه قبلی شورای گفت‌وگو نیز پس از دو ماه تعلیق و تعویق بدون حضور دولتی‌ها و مجلسی‌ها برگزار شد.

روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران که رییس آن محمد نهاوندیان، دبیری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد، حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه پیرامون انجام زمینه‌سازی‌های لازم برای انتخابات ۱۲ اسفندماه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سفر کاری وزرای اقتصادی به همراه هیات دولت را دلیل عدم برگزاری این جلسه شورای گفت‌وگو اعلام کرد.

این در حالی است که کمرنگ شدن حضور دولتی‌ها و مجلسی‌ها در جلسات شورای گفت‌وگو درست بعد از تصویب قانون بهبود فضای کسب‌و‌کار که از سوی اتاق بازرگانی ایران تدوین شده بود و به صورت طرح در اختیار مجلس قرار گرفت، اتفاق افتاد.