نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بهداشت و درمان طی روزهای هشتم تا نهم تیرماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. دکتر حسن تیزمغز، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اعلام این خبر افزود: برپایی این همایش با حضور هیات‌های عراقی فرصتی است تا بستر مناسب جهت ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه برای صاحبان صنایع دارو، درمان، تجهیزات پزشکی و صنایع وابسته فراهم شود.

وی شناسایی فرصت‌های موجود در حوزه صادرات صنعت بهداشت و درمان را یکی از محورهای اصلی برپایی این همایش عنوان کرد و افزود: ایجاد رقابت سالم و ارائه روش‌های نوین و علمی صادرات خدمات پزشکی و دارویی، بررسی راهکارهای رقابتی برای حضور بخش‌خصوصی در امر صادرات و ... از مهم‌ترین اهداف همایش است.

دبیر برگزاری همایش و نمایشگاه دارو و بهداشت و درمان ایران و عراق با اشاره به حضور گروه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه، تصریح کرد: این نمایشگاه در فضایی سرپوشیده به وسعت ۱۳۰۰ مترمربع در حالی آغاز به کار می‌کند که شرکت‌های تولیدکنندگان دارو، تجهیزات پزشکی، توریست درمان و ... آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.