پرداخت جوایز صادراتی بر اساس ارزش افزوده

قرار است بر اساس ارزش افزوده کالاهای صادراتی در سال جاری اقدام به پرداخت جوایز صادراتی کنیم.

رییس سازمان توسعه تجارت با اعلام این خبر افزود: سازمان توسعه تجارت آمادگی کامل برای پرداخت کلیه جوایز صادراتی را دارد، چرا که بودجه کلیه جوایز صادراتی سال‌های گذشته و جاری تامین شده است. وی افزود: پرونده کلیه صادرکنندگانی که در سازمان بازرگانی استان‌ها آماده شده باشد برای دریافت سهام به سازمان بورس ارسال می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه سهام فولاد مبارکه پاسخگوی پرداخت تمام جوایز صادراتی سال‌های گذشته و جاری است، تصریح کرد: به همین دلیل است که از اصطلاح به روز پرداخت کردن جوایز صادراتی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به پرداخت ۳۰۷‌میلیارد تومانی جوایز صادراتی اظهار داشت: تاکنون ۵۰‌میلیارد تومان بابت جوایز صادراتی از سهام فولاد مبارکه به صادرکنندگان اختصاص یافته است که به زودی به آنها پرداخته می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی اطمینان داد که به دلیل تامین بودجه جوایز صادراتی کلیه این جوایز به روز پرداخت شود، چرا که منابع مالی به اندازه‌ای است که پاسخگوی جوایز صادراتی سال‌های گذشته و جاری باشد.

غضنفری در پاسخ به این سوال که«چرا بسیاری از صادرکنندگان یک ریال هم جوایز صادراتی دریافت نکرده‌اند» خاطرنشان کرد: این صادرکنندگان پرونده‌های خود را برای دریافت جوایز به سازمان بازرگانی استان ارائه نداده‌اند و چنانچه این اقدام را در دستور کار خود قرار می‌دادند جوایز صادراتی دریافت می‌کردند.