مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک خواستار بازنگری در ترکیب صادرات غیرنفتی برای جلوگیری از بروز شبهه در این زمینه شد و گفت: موافق حذف نام میعانات گازی از آمار صادرات غیرنفتی هستیم. حسین کاخکی در گفت‌وگو با «برنا»، با اشاره به رشد صادرات میعانات گازی در سال ۱۳۸۶ گفت: در سال گذشته تصمیم گرفته شد تا میعانات گازی در گروه صادرات غیرنفتی قرار نگیرد؛ اما به عنوان یک قلم جداگانه در کنار صادرات غیرنفتی در آمار بیاید. کاخکی در پاسخ به این سوال که چه زمانی نام میعانات گازی در آمار گمرک از لیست صادرات غیر نفتی حذف می‌شود، گفت: گمرک مجری مقررات ابلاغ شده از سوی وزارتخانه‌های دیگر است؛ ضمن اینکه هم‌اکنون نیز با پیشنهاد وزارت بازرگانی و براساس نامه معاون اول رییس جمهور در این خصوص عمل کرده و آمار صادرات غیرنفتی با تفکیک میعانات گازی بیان می‌شود. مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وارتباطات گمرک گفت: گمرک زمانی می‌تواند نام میعانات گازی را به طور کامل از آمار صادرات غیر نفتی حذف کند که دستور آن از سوی ریاست‌جمهوری یا وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شود.

کاخکی در پاسخ به این سوال که ذکر نام میعانات گازی در گروه فرآورده نفتی به معنای پرداخت مالیات است، گفت: فرآورده‌های نفتی که مشمول معافیت بند (د) ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه نیستند، براساس نامه معاون حقوقی و امور مجلس ریاست‌جمهوری مشخص شده است، براساس این نامه فرآورده‌هایی که اسامی آنها ذکر شده مشمول پرداخت مالیات هستند. از سوی دیگر رییس سازمان امور مالیاتی می‌گوید: منتظر تفسیر نهایی مرجع قانونگذار در مورد اینکه «آیا میعانات گازی فرآورده نفتی است یا خیر» هستیم تا بر اساس آن اقدامات خود را انجام دهیم. «علی اکبر عرب مازار» در پاسخ به این سوال که آیا میعانات گازی در گروه فرآورده‌های نفتی قرار دارد، گفت: از لحاظ فنی نمی‌دانم میعانات گازی یعنی چه؛ منتهی سازمان امور مالیاتی بر هر آنچه که صادر شود نظارت می‌کند. رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بر اساس قانون، صادرات غیرنفتی از پرداخت مالیات معاف بوده اما صادرات نفتی مشمول دریافت مالیات می‌شود، افزود: آنچه که در این بین باعث اختلاف نظر شده این است که چه چیزی کالای نفتی است و چه چیزی کالای نفتی نیست.

عرب مازار با تاکید بر اینکه این اختلاف نظر باید حل شود، خاطرنشان کرد: البته سازمان امور مالیاتی هیچ اقدامی در این ارتباط انجام نداده است.