اگرچه وزیر سابق اقتصاد محاسبه میعانات گازی در صادرات غیر نفتی را مغایر قانون دانسته بود، اما وزیر جدید در تازه‌ترین اظهار نظر خود صادرات میعانات گازی را معاف از مالیات و جزو صادرات غیرنفتی دانسته است. شمس‌الدین حسینی، در گفت‌وگو با «برنا»، با بیان اینکه براساس قانون، صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند، اظهار داشت: بنابراین میعانات گازی نیز مشمول این موضوع می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: میعانات گازی در گروه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود؛ اما به دلیل اینکه ارزش افزوده آن نسبت به سایر صادرات غیرنفتی پایین‌تر است حساب‌های جداگانه دارد.

حسینی در پاسخ به این سوال که میعانات گازی در گروه کالاهای نفتی قرار دارد؛ بنابراین باید مالیات بپردازد، افزود: سازمان امورمالیاتی در مورد مالیات میعانات گازی براساس قانون عمل می‌کند.

داوود دانش‌جعفری، وزیر سابق اقتصاد طی نامه‌ای به وزیر کشور محاسبه میعانات گازی در جدول صادرات غیر نفتی را مغایر برنامه چهارم توسعه دانسته بود.

از سوی دیگر علی‌اکبر عرب مازار، رییس سازمان امور مالیاتی می‌گوید: منتظر تفسیر نهایی مرجع قانونگذار در مورد اینکه آیا میعانات گازی فرآورده نفتی است یا خیر، هستیم تا براساس آن اقدامات خود را انجام دهیم.