رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های ایران از پنجم تا نهم آذر ماه برپا می‌شود. کیوان کاشفی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: این نمایشگاه توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان کرمانشاه برپا می‌شود و مرکز توسعه صادرات وزارت بازرگانی، استانداری، سازمان بازرگانی و اتاق بازرگانی کرمانشاه حامیان آن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تولید کنندگان کدام کالاها می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند، عنوان کرد: این نمایشگاه به صورت عام است و تمام کالاها در آن عرضه می‌شود، البته در حال بررسی هستیم تا کالاهایی که در عراق بازار چندانی ندارند به صورت محدود عرضه شوند. به گفته کاشفی بر اساس هماهنگی‌ای که با مرکز توسعه صادرات انجام شده ۷۰ تا ۱۰۰‌درصد هزینه شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه به آنها پرداخت می‌شود.

کاشفی با اشاره به تشکیل ستادهای نمایشگاه از جمله ستاد گمرک، پشتیبانی، تشریفات و تبلیغات، گفت: هماهنگی شده روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر عراق و تمام فعالان اقتصادی این کشور از نمایشگاه مذکور دیدار کنند.

گفته‌های کاشفی به خودی خود جذاب است، اما از آن جا که تجربه چنین نمایشگاه‌هایی نشان می‌دهد که راهبردهای تجاری در آنها وجود ندارد، بیم آن می‌رود که فقط هزینه‌بر باشد و دیگر هیچ.