وزیر بازرگانی گفت: بسیاری از امور اجرایی تجاری در استان‌های کشور باید به بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی واگذار شود. مسعود میرکاظمی در جمع فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان استان لرستان از حمایت عملی وزارت بازرگانی از شبکه‌های منسجم صادراتی با ارائه تسهیلات مالی و پرداخت جوایز و تخفیف‌های ریالی و ارزی در حمل‌ونقل، مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اعزام هیات‌‌های تجاری خبر داد. وزیر بازرگانی همچنین در اجلاس روسای مجامع امور صنفی استان لرستان با اعلام آمادگی وزارت بازرگانی به منظور واگذاری امور کنترل، بازرسی و نظارت بر قیمت کالا به اصناف کشور، از راه‌اندازی شبکه‌های تولیدی- توزیعی در میان اصناف کشور با هدف ایفای نقش فعال‌تر آنان در واردات و صادرات کشور استقبال کرد. میرکاظمی تصریح کرد: اصناف کشور باید به تدریج به سمت تجارت الکترونیکی حرکت کنند و اصناف در این زمینه با همکاری وزارت بازرگانی تحت آموزش قرار می‌گیرند. وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد: تجمیع توان اصناف و بخش خصوصی در جهت توسعه صادرات غیرنفتی موجب شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود و با اصلاح قانون نظام صنفی که در آینده نزدیک جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود، مشارکت اصناف در اداره و مدیریت امور صنفی، بیش از گذشته خواهد شد.

میرکاظمی همچنین در شورای اداری خرم‌آباد گفت: میزان صادرات لرستان سه میلیون دلار است در حالی که امکان صادرات بیشتر در این استان وجود دارد.

وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان باید توسعه یابد، افزود: قطعا سرمایه‌گذاری در زمینه سنگ نیز می‌تواند نقش مؤثری در توسعه لرستان داشته باشد. به گفته میرکاظمی بسیاری از مواردی که در جلسات مدیران استان با رییس جمهور و هیات دولت مطرح می‌شود به سهولت توسط مدیران استانی قابل حل است اما مدیران استانی تمامی این موارد را جمع‌آوری کرده تا آنها را در جلسات هیات دولت مطرح کنند.

همچنین کلنگ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم آباد با حضور مهدی غضنفری، معاون وزیر بازرگانی و رییس کل سازمان توسعه تجارت و تنی چند از مسوولان استان به زمین زده شد.

این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث می‌شود که برای آن ۶۰میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. این پروژه قرار است بهمن سال آینده به بهره‌برداری برسد.