رییس شورای اصناف کشور از نشست فوری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با این شورا برای کنترل قیمت‌ها در بازار همزمان با کاهش قیمت نفت خبر داد. قاسم نوده‌فراهانی در گفت‌وگو با «برنا»، با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: این فرآیند باعث شده تا قیمت انواع مواد اولیه نیز کاهش یابد که این موضوع بر تولیدات داخلی تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی مواد اولیه خود را مدت‌ها پیش در زمانی که قیمت‌ها بالا بود خریداری کرده‌اند، اظهار داشت: این واحدها نمی‌توانند قیمت کالای نهایی خود را همزمان با کاهش قیمت مواد اولیه کاهش دهند.

فراهانی ادامه داد: سازمان حمایت باید با همکاری شورای اصناف واحدهایی را که کالای خود را با مواد اولیه ارزان قیمت تولید می‌کنند، مشخص کرده و نسبت به تعدیل قیمت آنها اقدام کند.

رییس شورای اصناف خاطرنشان کرد: اجرای پروژه کاهش قیمت‌ها در بازار زمان بر بوده و باید پیش از اجرا در یک نشست مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

وی گفت: به طور حتم تولیدکنندگانی که کالاهای خود را با مواد اولیه گران خریداری کردند، نمی‌توانند هم‌اکنون کالای خود را ارزان به فروش برسانند.

از سوی دیگر رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: برای کاهش قیمت‌ها هیچ مذاکره‌ای با تشکل‌ها نشده است.

تقی بهرامی نوشهر افزود: اصولا باید حرف‌های ما هم شنیده شود تا ببینند ما چه می‌گوییم شاید در این میان حرف منطقی هم پیدا شود، اما متاسفانه تصمیمات در پشت درهای بسته گرفته می‌شود.