مدیرکل اداره‌کل بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال جاری مذاکره و تدوین ۶ موافقت‌نامه بازرگانی و تبادل ۷ هیات تجاری با کشورهای حوزه عربی و آفریقایی در دستور کار قرار دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیدحسین حسینی در این باره افزود: کشورهای نیجریه، تونس، ساحل عاج، الجزایر، عراق و لبنان از جمله کشورهایی هستند که در سال جاری مذاکرات موافقت‌نامه بازرگانی و تجاری با آنها انجام خواهد شد.

وی تبادل ۷ هیات تجاری بخش‌های دولتی و خصوصی ایران با کشورهای عربی و آفریقایی را از دیگر اقدامات این دفتر دانست و تصریح کرد: این ۷ کشور شامل لبنان، عراق، سوریه، الجزایر، تونس، سنگال و ساحل عاج خواهند بود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تجاری با کشورهای ساحل عاج، تونس و نیجریه و همچنین همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با کشورهای سوریه، آفریقای جنوبی و تونس را از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری دانست. همچنین برگزاری کمیته مشترک بازرگانی با عراق و سوریه، شرکت در ۵ نمایشگاه خارجی به همراه مشارکت در اجلاس‌های کمسیون مشترک ۱۱ کشور مختلف که توسط سایر وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود از برنامه‌های دیگری است که برای گسترش مبادلات تجاری در حوزه کشورهای عربی و آفریقایی اجرا خواهد شد.