قلی‌زاده رفت، موسوی آمد

عباس قلی‌زاده، از سمت خود برکنار شد

گروه بازرگانی- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بازرگانی استان تهران روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور مفتح معاون داخلی، بازرگانی معاون پارلمانی وزیر بازرگانی، نوده فراهانی، رییس شورای اصناف، آزاد رییس سابق شورای اصناف و رییس اتحادیه آهن‌فروشان تهران برگزار شد. عباس قلی‌زاده که تا پیش از ریاست سازمان بازرگانی استان تهران، مدیرکل تامین و توزیع وزارت بازرگانی بود و در بخش‌های مختلف غله و بازرگانی داخلی فعالیت می‌کرد، سومین رییس‌کل این سازمان در دوران دولت نهم بود که از سمت خود برکنار شد.

هرچند که این برکناری به اعتقاد وزیر بازرگانی «جابه‌جایی است و نباید از لفظ برکناری استفاده کرد و بالاخره جابه‌جایی وجود دارد» اما حواشی سیاسی نیز داشته است.

در این مراسم، شجاع‌الدین بازرگانی، معاون پارلمانی وزیر بازرگانی به تقدیر از عملکرد قلی‌زاده پرداخت و وی را فردی «لایق، تلاشگر، لوطی و مشتی» خواند و تصدی ۱۵ماهه او را ناظر بر اخلاقیات و روحیات قلی‌زاده دانست.

وی از سوی وزیر بازرگانی از رییس سابق بازرگانی استان تهران تقدیر کرد و علت اصلی این جابه‌جایی را اصرار قلی‌زاده برای خروج از مجموعه به دلیل مشکلات کاری دانست و با ابراز امیدواری از پیشنهاد پذیرش مسوولیت معاون امور نمایشگاهی از سوی قلی‌زاده (سمت موسوی، رییس فعلی سازمان بازرگانی استان تهران!) این جابه‌جایی را باعث کارآمدی در هر دو حوزه دانست. سیدعلی موسوی رییس جدید سازمان بازرگانی استان تهران پیش از این ۱۷ ماه رییس سازمان بازرگانی استان خوزستان بوده است و در بخش‌های مختلف بازرگانی داخلی مسوولیت داشته و معاون برکنار شده نمایشگاه بین‌المللی است. موسوی ضمن تقدیر از اعتماد وزیر بازرگانی و استاندار تهران به وی، در مراسم معارفه‌اش با تاکید‌بر اینکه ما «اجرایی هستیم نه‌ ستادی و سخنور»، به کارکنان سازمان بازرگانی استان تهران که در سالن حضور داشتند، اطمینان داد که «من آدمی نیستم که اتوبوسی جایی بروم و همیشه سعی کرده‌ام از نیروهای موجود استفاده کنم و بسیار نادر بوده که در جریان جابه‌جایی‌هایم مدیری را با خود از جایی به جای دیگر ببرم و از همین نیروهای موجود استفاده خواهم کرد.»