گروه بازرگانی - به دنبال درج گزارش مربوط به نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران با دبیر محترم طرح تحول اقتصادی در مورخ ۱۷/۲/۸۸ آقای فرزین جوابیه‌ای به روزنامه ارسال داشته و ... ضمن ابراز لطف به گزارشگر روزنامه دنیای اقتصاد نکاتی را متذکر شده که البته جا دارد از ایشان سپاسگزاری به عمل آید، لیکن غیر از اشکال وارده در بند یک این جوابیه به گزارش مزبور، که کاملا وارد بوده و از این بابت باید از ایشان پوزش طلبید، در سایر موارد، اما باید اطمینان دهیم که مطالب مندرج کاملا مستند بوده و مخصوصا گزارش آقای ترک‌نژاد منطبق با متنی است که روابط عمومی اتاق تهران در اختیار تمام خبرنگاران حاضر در جلسه قرار داده است.

در این راستا دنیای اقتصاد آمادگی دارد که نظرات تازه آقای فرزین را نیز در هر فرصتی منعکس کند.

متن جوابیه سخنگوی طرح‌تحول اقتصادی عینا در زیر منعکس می‌شود.

۱ - در ابتدای متن خبر از قول اینجانب بیان شده که «این طرح جنبه سیاسی و تبلیغاتی برای دولت نهم دارد» در صورتی که مطابق متنی که توسط سایت‌های اتاق بازرگانی و خبرگزاری‌هایی چون ایلنا نیز منتشر شده است، اینجانب بیان داشته‌ام «این طرح نه جنبه سیاسی و نه جنبه تبلیغاتی» برای دولت نهم دارد.

۲ - در ابتدای متن اشاره نموده‌اید که تعدادی از نمایندگان اعتراض نموده و خواسته‌اند که به بحث‌های تئوریک پرداخته نشود. این مطلب مغایر با واقعیت است و چنین اعتراضی توسط هیچ یک از نمایندگان صورت نگرفت.

۳ - آقای ترک‌نژاد در جلسه به بیان کلیاتی علیه دولت نهم پرداختند که هیچ ارتباطی نیز به طرح تحول نداشت و بیان داشتند که جزئیات آن در گزارشی است که تهیه نموده‌اند، ریاست جلسه جناب آقای دکتر آل‌اسحاق به ایشان فرمودند که برای بررسی صحت اطلاعات و آمار گزارش برای اینجانب ارسال شود تا نظر اینجانب نیز در این خصوص اعلام شود، اما متاسفانه ایشان گزارش را در اختیار بنده قرار نداده و خبرنگار آن روزنامه، گزارش را در متن مربوط به جلسه گنجانده است. در حالی که این گزارش اصلا در جلسه نه بیان شد و نه به کسی ارائه شد.

۴ - در بیان بسیاری از انتقاداتی که اعضای محترم بیان داشتند به پاسخ‌های اینجانب اشاره نشده است. برای مثال در پاسخ به صحبت‌های جناب آقای سلطانی در خصوص عدم ارائه پیشرفت کار پروژه‌های طرح تحول، بنده، عرض نمودم که گزارش پیشرفت کار تمامی پروژه‌های طرح تحول در سایت طرح تحول موجود است و در همان جلسه گزارش به کلیه حضار ارائه شد.

۵ - در ابتدای متن اشاره شده که سخنان اینجانب مورد انتظار حضار نبود. در این خصوص یکی از حضار (آقای پدرام سلطانی) بیان داشتند که انتظار داشتیم که در خصوص کلیه محورهای طرح تحول در این جلسه بحث می‌شد و چرا بیشتر به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخته شد. اینجانب نیز در پاسخ بیان داشتم که این کار براساس توافق اولیه و محدودیت‌ زمان جلسه صورت پذیرفت و در هر فرصتی برای پاسخگویی به تمامی محورها آمادگی دارم.

۶ - جلسه در فضای صمیمانه‌ای برگزار شد و طبق دستور جلسه قرار بود که جلسه یک ساعته باشد، اما بنا به خواست حضار محترم برای اختصاص زمان بیشتر، بنده عرض نمودم که تا هر فرصتی که لازم بدانید در خدمت شما هستم و جلسه بیش از ۲ ساعت به درازا کشید.

در پایان نیز اعضای محترم به دلیل صبر وتحمل حوصله بنده، اینجانب را مورد لطف قرار داده و تشویق نمودند.

متاسفانه خبرنگار آن نشریه با قلب واقعیت تلاش نمود تا اهداف افراد خاصی که در جلسه به دنبال اهداف سیاسی و تبلیغاتی خویش برای انتخابات بودند را دنبال نماید و طرحی که طبق نظر بالاترین ارکان نظام می‌تواند قدم بلندی در پیشرفت کشور بردارد و تاکنون کلیات آن مورد تایید تمامی نهادهای نظام قرار گرفته را بازیچه اهداف انتخاباتی قرار دهد. قضاوت را به مردم می‌سپاریم که آیا از هر فرصتی برای اخذ نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی تمامی آحاد جامعه استفاده نمودن در راستای اهداف و منافع ملی است یا هر جلسه کارشناسی را به میتینگ انتخاباتی و تبلیغاتی تبدیل نمودن.

* دکتر محمدرضا فرزین

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت