مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی اروند گفت: تبدیل جزیره مینو به یک قطب گردشگری در کشور به یک‌میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد. جواد معصومی در جریان بازدید استاندار خوزستان از جزیره مینو گفت: در صورت عدم تامین اعتبار مورد نیاز تبدیل جزیره مینو به قطب گردشگری منتفی خواهد شد. وی خواستار حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای توسعه آبادانی جزیره مینو شد. کل این جزیره زیبا در محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی اروند قرار دارد.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با طرح واردات کالای همراه مسافر در منطقه آزاد اروند که منجر به تحول و رونق اقتصادی در بنادر آبادان و خرمشهر می‌شود نظر مثبت دارد.

سیدحسین دهدشتی «مانا» اظهار داشت: طرح واردات کالای همراه مسافر از طریق منطقه آزاد اروند که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، ولی در صحن علنی مجلس از دستور خارج شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز حذف نشده است علت خارج شدن این طرح از دستور کار مجلس را داشتن بار مالی برای دولت عنوان کرد و گفت: دولت بنا دارد این طرح را به شکل لایحه به مجلس تقدیم کند. وی گفت: تا وقتی که واردات کالای همراه مسافر در منطقه آزاد اروند مجاز اعلام نشود نمی‌توان به احیای تجارت در منطقه خوشبین بود.