دبیرکل اتاق تهران از برگزاری دومین همایش بین‌المللی مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، احمد دوست‌حسینی در یک نشست خبری گفت: دومین همایش بین‌المللی «مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها و سرطان کودک»، با هدف دستاوردهای منبعث از بیانیه اولین همایش که با مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران برگزار شده بود، ۲۴ بهمن ماه برگزار می‌شود. دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: برخی موسسات خیریه در کشور که مشغول به فعالیت‌های اجتماعی هستند، با عنوان خیریه برای منافع گروهی کار می‌کنند؛ در حالی که برخی موسسات نیز با خواست کمک به اجتماع و رفع دردمندی اجتماعی وارد این عرصه شده‌اند. وی تصریح کرد: بر این اساس، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تلاش دارد تا با همکاری موسسه خیریه محک، دومین همایش بین‌المللی مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها و سرطان کودک را برگزار کند.

همچنین در این نشست، احمد پورفلاح، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و عضو هیات امنای موسسه خیریه محک نیز گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی به‌رغم مزایای زیادی که داشته، دولت‌ها را دچار مشکلات بسیاری به لحاظ ارائه برخی سرویس‌های اجتماعی کرده است؛ این در شرایطی است که در کشورهای جهان سوم که دولت‌ها درگیر مسائل اقتصادی و سیاسی هستند، پرداختن به امور اجتماعی کمرنگ‌تر از کشورهای پیشرفته است. وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه از دیرباز در ایران همدردی با همنوع مورد توجه مردم بوده، اما معمولا کمک‌ها به صورت انفرادی صورت گرفته و کمتر توجهی به تشکل‌ها به صورت سازمان‌یافته شده است.

پورفلاح گفت: سازمان‌های غیردولتی به عنوان عامل اثرگذار در امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه می‌توانند پیرامون توانمندسازی و فرهنگ‌سازی در جامعه، شناخت و ریشه‌یابی مسائل اجتماعی و ارائه راه‌حل‌های علمی برای رفع کاستی‌ها، با تقویت خودباوری و به کارگیری نیروی کارآمد مردم، مانع هدر رفتن استعدادها شوند. وی اظهار کرد: تشکل‌های غیردولتی فرصت مناسبی برای افراد جامعه فراهم می‌کنند تا با انجام کارهای داوطلبانه، به رشد فکری و بالا بردن توانایی‌های خود بپردازند.

پورفلاح گفت: موسسه خیریه محک هم از جمله موسساتی است که به صورت کار گروهی، وارد حیطه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها شده و هم اکنون نیز، بیمارانی از کشورهای عراق، ارمنستان، افغانستان و آذربایجان را پذیرا است؛ این در حالی است که این موسسه یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده و البته در پذیرش کمک‌های نهادها نیز وسواس زیادی به خرج می دهد. وی اظهار کرد: تلاش شده تا در زمینه سرطان کودک، گام‌های موثری برداشته شود تا درمان این افراد که هزینه‌های بسیار سنگینی دارد، با کمترین دغدغه برای خانواده‌های کم درآمد صورت گیرد.