رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در قیمت‌گذاری لبنیات نگاه ملی ندارد و بیشتر هواداری زیربخش‌های خود را می‌کند.

سیروس روستا اظهار کرد: در حالی که اخیرا قیمت شیر خام حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد افزایش یافته بود، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۲ تا ۲۷ درصد قیمت لبنیات مصرفی را افزایش داد؛ این در حالی است که به دلیل تنوع فرآورده‌های لبنی، قیمت بازار نیز از تنوع بالایی برخوردار است و از قیمت‌های مصوب پیروی نکرده است. او ادامه داد: در این شرایط، به تازگی لیست ۵۳ قلم از دیگر فرآورده‌های لبنی را هم برای افزایش قیمت و تصویب از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه داده‌اند. رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری دامداران افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود در قبال تحویل شیر ۹۳۰ تومانی نهاده ارزان تحویل دهد، اما در استان‌ها به تازگی توزیع را شروع کرده است. او گفت: نهاده‌های استفاده شده برای دام تنها به جو و ذرت ختم نمی‌شود، بلکه سایر خوراک دام نظیر ذرت علوفه‌ای نیز استفاده می‌شود که در محاسبات منظور نمی‌شود. به گفته روستا، قیمت سایر اقلام نظیر دارو‌ها و ضد عفونی‌کننده‌ها نیز طی دو ماه اخیر به شدت بالا رفته و قیمت تمام شده دامداران را افزایش داده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری دامداران تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعیین قیمت زیر بخش‌های مربوط به وزارتخانه متبوع و سایر وزارتخانه‌ها، باید نگاه ملی داشته باشد.