گروه بازرگانی - در هفتمین حراج فرش دستباف کهنه امسال که در فروشگاه مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد از ۸۳تخته فرش عرضه شده، ۷۵ تخته به ارزش ۱۹۰میلیون ریال به فروش رفت.

معاون بازرگانی خارجی شرکت سهامی فروش ایران گفت: این حراج پس از قیمت‌گذاری کارشناسان روی فرش‌های مستعمل، آغاز و فرش‌ها به مزایده گذاشته و به بالاترین قیمت تقاضا معامله شد. مهران مقدم‌فرد افزود: در این حراج‌ها ابتدا با حضور کارشناسان فرش از بازار تهران، وزارت دادگستری و شرکت سهامی فرش ایران، فرش‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند و پس از آن تاجران، بازرگانان و علاقه‌مندان به هنر- صنعت فرش دستباف ایران وارد مراحل دادوستد می‌شود.

وی تصریح کرد: فروشندگان فرش‌های دستباف کهنه این امتیاز را دارند که پس از مبادله کالای خود، فرش دستباف تولیدی شرکت سهامی فرش ایران را با درصدی تخفیف، خریداری کنند.

در مجموع شش حراج قبلی ۳۵۶تخته فرش دستباف کهنه به نمایش گذاشته شد که ۲۲۴ تخته به ارزش ۵۷۷میلیون و ۹۰هزار ریال به فروش رفت.

حراج فرش‌های دستباف کهنه ایران روزهای دوشنبه هر هفته در محل فروشگاه‌ مرکزی شرکت سهامی فرش ایران واقع در تهران، خیابان فردوسی، روبه‌روی خیابان نوفل لوشاتو برگزار می‌شود.