رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، تجار و بازرگانان هنگ‌کنگی را به سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد.

اسدا... عسگراولادی، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی شرکت‌های کوچک و متوسط ۲۰۰۷ هنگ‌کنگ که در جمع شماری از تجار و بازرگانان این منطقه سخن می‌گفت، افزود: سرکنسولگری ایران در هنگ‌کنگ آمادگی دارد تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری تجار هنگ‌کنگی در ایران فراهم کند. وی با تشریح جایگاه‌ اقتصادی ایران و نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه گفت: ایران می‌تواند به‌عنوان پلی ارتباطی بین کشورهای منطقه باشد.

عسگراولادی همچنین با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و هنگ‌کنگ گفت: حجم مناسبات تجاری دوطرف به طور مستقیم ۳۵۰میلیون دلار و به صورت غیرمستقیم به حدود ۷۰۰میلیون دلار می‌رسد. وی جاذبه‌های گردشگری در ایران را یادآور شد و ازتورهای گردشگری خواست در برنامه‌های توریستی خود در خاورمیانه، بازدید از ایران را مد نظر قرار دهند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در گفت‌وگو با ایرنا، درباره دستاوردهای سفر هیات مذکور به مناطق هنگ‌کنگ و تایوان گفت: در مدت اقامت در هنگ‌کنگ ملاقات خوبی‌با مقامات سازمان تجارت خارجی هنگ‌کنگ داشتیم. وی گفت: در تلاشیم حجم مبادلات تجاری ایران وهنگ‌کنگ را در پایان سال آینده میلادی به یک میلیارد دلار برسانیم. وی با اشاره به وجود برخی مشکلات بانکی و اعتبار اسنادی اظهار داشت: دولت چین و مقامات هنگ‌کنگی در حال فراهم کردن مقدمات لازم‌ برای حل‌این مشکلات هستند. عسگراولادی همچنین درباره مناسبات ایران و تایوان افزود: درحال حاضر حجم مناسبات اقتصادی ایران و تایوان به حدود ۳/۵میلیارد دلار می‌رسد. وی مذاکرات هیات‌های اقتصادی ایران و تایوان را مثبت و سازنده خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سال آینده حجم مناسبات ایران و تایوان به حدود ۵میلیارد دلار برسد.