دبیرکل اتاق تعاون از تلاش برای معرفی توانمندی‌های این بخش به تعاونی‌های فعال در دیگر کشورهای جهان خبر داد.

محمدرضا رمضانی در گفت‌وگو با «ایرنا»، به‌حضور اتاق تعاون ایران به‌عنوان نماینده این بخش در جلسات و نشست‌های بین‌المللی اتحادیه تعاونی‌های جهان اشاره کرد و گفت: از آنجا که اجلاس بین‌المللی تعاونی‌ها در نشست اخیر خود در سنگاپور، امسال را سال «توسعه صادرات تعاونی‌های جهان» نامگذاری کرده، اتاق تعاون ایران نیز باید تلاش مناسبی را برای گسترش صادرات داشته باشد.

وی افزایش حضور اتاق تعاون در بازارهای مختلف قاره آفریقا را در همین راستا عنوان کرد و افزود: بخش تعاون علاوه بر شرکت در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج طی بهمن ماه امسال، همچنین به صورت مشترک با شرکت نمایشگاه‌ها نیز نمایشگاهی را در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به میزان بالای مبادلات تجاری میان تهران - پکن گفت: با آماده کردن توافقنامه‌ای برای امضا با فدراسیون تعاونی‌های چین، قصد داریم بخش تعاونی‌های دو کشور را به هم نزدیک کرده و از فعالان چینی در بخش تعاونی برای انجام سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کنیم.

رمضانی در ادامه برخی ایرادهای شورای نگهبان به مباحث مربوط به بخش تعاون در سیاست‌های کلی اصل ۴۴قانون اساسی را برشمرد و گفت: از جمله این موارد، مباحث مالی بخش تعاون و ضرورت ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم از سوی دولت بود که با اصلاح آنها در نهایت توسط شورای نگهبان تایید شد.