حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه طی سال ۲۰۰۷ میلادی با ۵/۱۹‌درصد افزایش به بیش از ۸‌میلیارد دلار رسید.

میزان واردات ترکیه از ایران طی سال ۲۰۰۷ با ۵/۱۷‌درصد رشد ۶/۶‌میلیارد دلار افزایش یافت. دبیر انجمن برنج کشور از تصمیم دولت مبنی بر واردات برنج هندی خبر داد و گفت: متاسفانه برنج هندی پایین‌ترین کیفیت را دارا بوده و قیمت آن از ۳۰۰ دلار در هر تن بیشتر نخواهد بود، البته مصرف‌کننده می‌تواند برنج را با قیمت پایین خریداری کند.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادر و کشتیرانی از ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه انبارداری در بنادر به وزیر بازرگانی خبر داد.

غلامرضا ساسانی در گفت‌و‌گو با «مهر» افزود: افزایش تعرفه انبارداری در بنادر به عنوان یکی از راه‌حل‌های کاهش رسوب کالا در بنادر از سوی کارشناسان این سازمان به وزارت بازرگانی ارائه شده است ولی هنوز هیچ‌گونه پاسخی از وزارتخانه مذکور دریافت نشده و تعرفه انبارداری مانند ابتدای سال اعمال می‌شود.

مدیر گمرک استان ایلام از آغاز واردات کالا از کشور عراق به ایران، از طریق مرز بین‌المللی مهران خبر داد. عباس علیدادی افزود: تاکنون ترانزیت کالا تنها از طریق ایران به کشور عراق در مرز مهران انجام می‌شد. علیدادی به افزایش ۴۵درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز بین‌المللی مهران در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۷۲۱هزار و ۷۵۰تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲۱۵میلیون دلار از این مرز صادر شده است.

رییس سازمان بازرگانی مازندران از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا تحت عنوان نمایشگاه بهاره در شهرهای مختلف این استان خبر داد. قنبرعلی رهی افزود: این نمایشگاه‌ها از امروز در ۱۷ شهر مختلف مازندران برپا شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.