نایب رییس اتاق بازرگانى تهران از انجام مذاکرات این بخش با بانک مرکزى به منظور تعیین نرخ سود بانکى متفاوت براى بخش تولید خبر داد.

میرمحمد صادقى با بیان این که با اصل انقباضى بودن سیاست هاى بانکى مخالف نیستم، گفت: این سیاست در بخش تولید پاسخگو نیست و باید در امور واسطه اى صورت گیرد. نایب رییس اتاق بازرگانى اتاق تهران با انتقاد از تاخیر در اجراى سیاست‌هاى اجرایى اصل ۴۴ گفت: این موضوع موجب بلاتکلیفى صنایع شده است. وى خواستار ابلاغ هر چه سریع‌تر قانون اصل ۴۴ از سوى مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. وزیر بازرگانی کشورمان در دیدار با سفیر سنگاپور امضای توافقنامه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف چون حمل و نقل، حمایت از سرمایه‌گذاری، استاندارد، گمرک و ... را زمینه‌ساز ارتقای سطح روابط تجاری دو کشور برشمرد. در این دیدار سفیر سنگاپور پیشنهاد کرد، برای آشنایی بیشتر بخش خصوصی دو کشور، هیاتی از تجار ایرانی به سنگاپور سفر کرده و نمایشگاه دایمی کالاهای ایرانی در این کشور برپا شود.

دبی با ساخت یک مرکز بین‌المللی گل به مرکز تجارت گل در جهان تبدیل می‌شود. برای انبار گل در فرودگاه دبی جایگاهی مدرن و مجهز فراهم شده است. به گفته مقامات بازرگانی دبی، به دلیل سازگاری هر نوع گل و گیاه با آن منطقه این مرکز جزو بهترین مراکز تجاری گل در جهان است. ظرفیت این مرکز دریافت بیش از ۱۵۰هزار تن گل در سال است. نکته اینجا است که این مرکز به پایانه صادرات گل ایران هم تبدیل شده است. در واقع ارزش صادرات مجدد آن اماراتی‌ها را مجذوب کرده و در این میان سودی که تولیدکنندگان گل در کشورمان می‌برند، به مراتب کمتر از سود همسایه آن سوی آب‌های خلیج‌فارس است.