با وجود آنکه بیش از ۸۰‌درصد حمل‌ونقل دریایی ما به دبی انجام می‌شود، ولی دولت امارات به طور رسمی از ایجاد دفاتر نمایندگی اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی ایران در این کشور سرپیچی می‌کند. عبدالحسین خدری، عضو اتحادیه تعاونی‌های حمل‌و‌نقل دریایی می‌گوید: در حال حاضر راه‌اندازی دفاتر نمایندگی اتحادیه در کشورهای خلیج فارس بدون نتیجه باقی مانده است. وی ادامه داد: بیشترین حمل‌ونقل دریایی ما به کشور امارات صورت می‌گیرد؛ ولی متاسفانه دولت امارات تعاون را انحصاری می‌داند و نمی‌پذیرد که ملوانان و مردم این کشور از شناورهای دریایی ما خدمات بگیرند.

خدری افزود: البته امارات از نظر خدمات اجتماعی و حمایت ملوانی این موضوع را کاملا پذیرفته است، ولی هدف ما این است که در آنجا فعالیت اقتصادی هم داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: شرط ایجاد دفاتر نمایندگی و دادن اجازه فعالیت در دبی این است که با شرکای اماراتی همکاری کنیم؛ در حالی که ما به دنبال گزینه‌هایی هستیم که بتوانیم فعالیت اقتصادی خود را هم رونق ببخشیم. خدری با بیان اینکه نبود انسجام مهم‌ترین ضربه‌ای است که به ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل آن که نرخ‌ها مناسب یا ثابت نیست، بسیاری از مشتریان خود را از دست می‌دهیم. هم‌اکنون ناوگان خارجی بسیاری وارد آب‌های ایران می‌شوند و بازار مناسبی دارند؛ ولی اگر ما نرخ‌های یکسان و ثابت داشته باشیم، هم سرمایه‌هایمان به هدر نمی‌رود و هم با ورود رقبای مختلف به سرعت بازار را از دست می‌دهیم.