تفاوت 300‌درصدی نرخ شیر از تولید تا مصرف

کاهش کنترل و نظارت در بخش شیر و مواد لبنی منجر به ایجاد تفاوت ۳۰۰‌درصدی نرخ شیر از مرحله تولید تا توزیع شده است. سید مجتبی قایم مقامی‌، قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی بازار در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب اظهار داشت: بخش تولید نیاز به کنترل و نظارت بیشتری دارد.

وی گفت: در سال‌های گذشته بازرسی و نظارت بر عملکرد بخش تولید و توزیع به مراتب بیشتر از امروز بود و از حقوق مصرف‌کنندگان بیشتر حمایت می‌شد.

این فعال صنفی ادامه داد: در بخش تولید و توزیع مواد لبنی به ویژه شیر به حقوق مصرف‌کنندگان اجحاف می‌شود، زیرا از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان هیچ گونه نظارتی در مراحل تولید،‌ توزیع و قیمت‌گذاری صورت نمی گیرد.

قائم مقام جامعه انجمن اسلامی بازار با بیان این مطلب که محدود کردن نظارت به دو قلم از انواع مواد لبنی به معنای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیست، ‌اذعان داشت: شیری که در بازار به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار نیست، زیرا قبل از بسته بندی از آن فرآورده‌های دیگری به دست می‌آید و این امر موجب کاهش کیفیت شیر موجود در بازار می‌شود.

وی ضمن تاکید بر بی کیفیت بودن شیر عرضه شده در بازار گفت: به‌رغم بی کیفیت بودن شیر عرضه شده در بازار شاهد تفاوت ۳۰۰‌درصدی نرخ شیر از هنگام تولید تا عرضه هستیم.