برای تغییر نیامده‌ام

گروه بازرگانی- رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین روز کاری خود در این جزیره مرجانی گفت: من نیامدم که تغییر ایجاد کنم و ایجاد تغییر در کیش وظیفه سرمایه‌گذاران است.

اسدا... کریمی که پیش از این شهردار زرند ساوه و نیز شهردار مناطق ۱۶-۱۹ و ۴ تهران بود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما هیچ تجربه‌ای در حیطه گردشگری نداشته‌اید و آیا در توان خود می‌بینید که مدیرعامل منطقه آزاد کیش به عنوان مهم‌ترین پایلوت گردشگری کشور باشید، افزود: این سوال را باید از دبیر شورای عالی مناطق آزاد بپرسید که مرا منصوب کرده‌اند، آمده‌ام که به وظیفه‌ای که به من محول شده بر اساس طرح جامع کیش عمل کنم و هر وقت دستور دهند می‌روم.

اسدالله کریمی در جمع خبرنگاران در جزیره کیش به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که تغییر مدیریت‌ها خللی در روند کار به وجود نمی‌آورد. وی تاکید کرد: هدف ما برطرف کردن نواقص در منطقه آزاد کیش و اجرای هرچه دقیق‌تر طرح جامع این منطقه است، این درحالی است که تمامی مدیران قبلی نیز زحماتی را متقبل شده بودند و قضاوت در مورد آنها باید در زمان و مکان خاص خود صورت گیرد. البته تغییر مدیریت‌ها نیز در تمامی کشورها صورت می‌گیرد و امری طبیعی است.

وی در خصوص بورس نفت در کیش نیز تصریح کرد: این پروژه در سطح ملی مطرح است و به عنوان یکی از تکالیف نیز مطرح شده است. البته پیگیری‌های لازم برای این پروژه با وزارت نفت صورت خواهد گرفت.

به گفته کریمی، در چشم‌انداز برای کیش حضور سالانه دو میلیون و ۶هزار گردشگر در نظر گرفته شده که این امر نیازمند بسترسازی و فراهم آوردن زیرساخت‌هایی همچون هتل است، این درحالی است که هم‌اکنون ۱۱هزار و ۵۰۰ تخت در مجموعه هتل‌های کیش وجود دارد که در افق این چشم انداز باید به ۳۷هزار تخت برسد.

وی اظهار داشت: هدف ما در کیش تنها جذب سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری نیست؛ بلکه هدف ما این است که بستر را به گونه‌ای فراهم سازیم که هر کس در حد توان خود به سرمایه‌گذاری بپردازد و اگر کسی سرمایه لازم را دارد، ولی طرح در اختیار ندارد، طرح‌هایی را در چارچوب طرح جامع کیش به وی ارائه دهیم.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این منطقه اتمام پروژه‌های نیمه تمام و سرعت بخشیدن به پروژه‌هایی است که به لحاظ زمان‌بندی عقب هستند، ضمن اینکه از تمامی کسانی که سابقه کار در جزیره دارند دعوت می‌شود در اعتلای این منطقه از کشور سهیم شوند.