احکام بخش بازرگانی در برنامه پنجم تصویب شد

معاون وزیر بازرگانی از تصویب بخشی از احکام بخش بازرگانی در برنامه پنجم توسعه در دولت خبر داد. مسعود موحدی در گفت‌وگو با «مهر» گفت: مباحثی که از احکام برنامه پنجم توسعه در بخش بازرگانی به تصویب رسیده شامل موارد مرتبط با تنظیم بازار و سازوکارهای موجود برای ارتقای سطح کارآیی این بخش است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: همچنین در احکام به تصویب رسیده مباحث مرتبط با بازرگانی خارجی، زیرساخت‌های بخش بازرگانی، تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات، بهره‌وری و بحث رقابت‌پذیری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

واردات ۵/۱میلیون تن گندم از قزاقستان

قزاقستان در فصل زراعی ۲۰۰۹ بیش از ۵/۱میلیون تن گندم به ایران صادر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اگری مارکت»، قزاقستان طی سال ۲۰۰۹ بیش از ۲ تا ۵/۲‌میلیون تن انواع حبوبات و محصولات کشاورزی به بازارهای آسیای مرکزی و افغانستان صادر خواهد کرد. میزان کل برداشت محصولات کشاورزی قزاقستان در سال زراعی جاری به بیش از ۱۷ تا ۳/۱۷‌میلیون تن خواهد رسید.

صادرات ۸۳‌میلیون دلار کالا از گمرک همدان

۸۳‌میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرک همدان صادر شده است. مدیر گمرک استان همدان با اعلام این خبر افزود: این میزان صادرات ۲۹۸‌هزار تنی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۲۵۲‌درصد و از نظر وزن ۸۲۴‌درصد افزایش داشته است.

محمد شهبازی افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرک استان همدان کشمش تیزابی، سیب زمینی، نوشابه گازدار غیرالکلی، سالامبور گوسفندی، رب گوجه فرنگی، کیک و بیسکوئیت، شکلات و آب نبات است.

وی گفت: بیشتر کالاهای این استان به کشورهایی نظیر هلند، رومانی، آلمان، نگلستان، کانادا، تایلند، ترکیه، ایتالیا، هند، قطر، عراق و امارات صادر شده است.