یکی از مدیران سابق نمایشگاه بین‌المللی تهران از بررسی پرونده این نمایشگاه در دیوان محاسبات خبر داد. به گفته امیر صنعتی انتصاب‌های جدید در این شرکت و دادن اختیار آن به وزارت بازرگانی خلاف قانون است و این گونه موارد موجب شده تا پرونده این نمایشگاه با سوال و درخواست یکی از نماینده‌های مجلس به دیوان محاسبات برود. پس از اینکه وزارت اقتصاد نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران را از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) پس گرفت و ساتا هم پذیرفت به جای این شرکت، بخشی از سهام شرکت پتروشیمی خلیج فارس را دریافت کند و نمایشگاه در لیست واگذاری قرار گرفت. رییس سازمان خصوصی‌سازی هم چندی پیش، خبر داده بود این واگذاری پس از مشخص شدن مرزهای سازمان توسعه تجارت با نمایشگاه انجام خواهد شد.

امیر صنعتی، معاون سابق اداری و مالی شرکت‌ سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» می‌گوید: ما هم از طریق مجلس همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هیات‌مدیره حال حاضر غیر قانونی است، اضافه می‌کند: در ماده ۱۸ بند یک اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره شده وقتی واحدی در لیست فروش قرار می‌گیرد، حق تغییر مدیرعامل آن را ندارند. حتی عنوان شده رییس‌جمهور هم نمی‌تواند این کار را کند. البته رییس‌جمهور هم این کار را نکرده و مسائل دیگری را بیان کرده است.

به گفته صنعتی رییس‌جمهور تنها به موضوع تغییر شیوه در واگذاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اشاره کرده و نگفته بود که اقداماتی مانند تغییر مدیرعامل نمایشگاه صورت بگیرد.

معاون سابق شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، در ادامه خاطرنشان می‌کند: علاوه‌بر این، این نمایشگاه تا پایان سال باید به فروش برسد و اینکه اختیار این نمایشگاه در دست وزارت بازرگانی باشد، غیر قانونی است.

در حال حاضر اتاق بازرگانی و اتاق تعاون از جمله مدعیان اصلی خریداری نمایشگاه بین‌المللی هستند.