برگزاری نمایشگاه مدکس و هوفکس در تهران

گروه بازرگانی - رییس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری گفت: در نمایشگاه هوفکس امسال ۴۲۰ شرکت داخلی و ۲۲شرکت خارجی از کشورهای اسپانیا، سوئد، هلند، دانمارک، مالزی، بلژیک، اندونزی، چین، پاکستان، سوریه، ترکیه، هند، سوئیس، آلمان، اتریش، کانادا، امارات، انگلیس، ایتالیا و بنگلادش حضور دارند. حسین علی اکبرکاشانی در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین با بیان این که در نمایشگاه مدکس امسال شاهد مشارکت ۳۷۰ شرکت داخلی و ۱۵۰ شرکت خارجی خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد که ورود ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های جدید بر کیفیت و کمیت محصولات ایرانی اثر بگذارد.

نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل و اداری (Hofex۲۰۱۰) از یازدهم تا پانزدهم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. رییس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان اداری و منزل همچنین از برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، یراق‌آلات، تجهیزات مبلمان و دکوراسیون داخلی (medex) از تاریخ ۲۷ بهمن ماه جاری به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد.

کاشانی افزود: در این نمایشگاه شرکت‌هایی از ۱۷ کشور دنیا از جمله کانادا، ‌آلمان، ‌ترکیه، سوئیس، ‌اتریش، رومانی، چین، هند، پاکستان و سوریه حضور خواهند داشت و جمعا در هر دو نمایشگاه ۲۱ کشور مشارکت می‌کنند. همچنین سهیل عابدی، دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری در این نشست خبری گفت: در نمایشگاه امسال به جای سالن صادرات از پروژه رتبه‌بندی صادراتی استفاده می‌کنیم تا با شناسایی برندهای صادراتی مبلمان اقدام به برگزاری غرفه‌های صادراتی کنیم.

وی افزود: سال گذشته محصولات برتر مبلمان مورد ارزیابی قرار گرفت و در پایان نمایشگاه شرکت‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند، این طرح نواقصی داشت که با بازبینی مجدد آن امیدواریم که در نمایشگاه امسال نتایج بهتری کسب کنیم. دبیر اتحادیه صادرکنندگان مبلمان در مورد آمارهای صادرات مبلمان اظهار داشت: در سال ۸۷ ارزش صادرات مبلمان ۹ میلیون دلار بود با این حال طی ۶ماه اول سال‌جاری این میزان ۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۶۰ درصدی است.