معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت می‌گوید: برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، کمیته هفت‌گانه‌ای در بخش تجارت و بازرگانی تشکیل شده است.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی، در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب اظهار داشت: کمیسیون شماره چهار این کمیته هفت‌گانه برای سیاست‌های تعرفه‌ای و حمایت از صادرات پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: در کمیته بررسی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش تجارت و بازرگانی برای حمایت از صادرات یک بسته حمایتی تدوین شده است که در این بسته حمایتی راهکارهای صیانت از صادرات فعلی و افزایش حجم صادرات برای سال‌های آینده ارائه شده است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت افزود: در بسته حمایتی مذکور مقرر شده تا از صنایع مختلف با توجه به تاثیر و آسیبی که از حذف یارانه حامل‌های انرژی و اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها می‌بینند،‌ حمایت شود.

فتح‌الله کرمانشاهی ادامه داد: در بسته حمایت از صادرات که برای زمان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها پیش بینی شده است،‌ صادرات به صورت صنعت به صنعت و کالا به کالا مورد بررسی قرار گرفته است تا از صنایع و کالاهایی که آسیب‌پذیرتر هستند حمایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اولویت صنایع در این بسته حمایتی مشخص شده است، تصریح کرد: اولویت صنایع تعیین شده، اما اسامی صنایع پس از تایید سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف سازمان توسعه تجارت، بخش خصوصی و سایر اعضای کمیته بررسی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش تجارت و صنعت از تدوین بسته حمایتی مذکور، حمایت از صادرات بدون افزایش بوروکراسی و جلوگیری از ایجاد رکود در بخش صادرات است.