معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در برنامه پنج‌ساله پنجم ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید، افزود: ساخت اسکله‌های طرح توسعه بندر انزلی با منابع فاینانس به زودی آغاز می‌شود. عطاء‌‌ا... صدر در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیرساختی اداره‌کل بنادر و دریانوردی انزلی تصریح کرد: بر اساس استراتژی توسعه دریا محور کشور، توسعه بنادر کوچک رویکرد جدید سازمان بنادر و دریانوردی است به این معنی که علاوه بر ۱۱ بندر اصلی فعلی ساخت بنادر کوچک در سواحل شمالی و جنوبی کشور را مد نظر داریم.

وی با انتقاد از تمرکز شهرها و قطب‌های صنعتی کشور در مرکز کشور، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی درصدد گسترش روند حمل‌ونقل بین ساحلی در سواحل جنوب و شمال کشور است.

معاون وزیر راه با تاکید بر جایگاه استراتژیک بندر انزلی در کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب که کشورهای شرق و جنوب آسیا را از طریق ایران به شمال اروپا متصل می‌کند، افزود: تلاش کشورهای منطقه به منظور ایجاد کانال آبی میان دریای خزر و دریای سیاه با هدف تسهیل تردد کشتی‌ها در فصل یخبندان بر اهمیت بندر انزلی می‌افزاید و این بندر قطب عملیات دریایی کشور خواهد شد.

صدر با تشریح جایگاه کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه تولید سوخت و گندم از اختصاص ۱۲۰ هکتار در شرق بندر انزلی به منظور ترانزیت غلات و کالاهای نفتی خبر داد و گفت: مساحت این بندر از ۱۱۰ هکتار فعلی در پایان روند توسعه به ۲۳۰ هکتار خواهد رسید.