معاون بین‌الملل اتاق ایران از راه‌اندازی بانک یا صندوق قرض‌الحسنه بانوان بازرگان در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد. مهدی فاخری در گفت‌وگو با «ایرنا» با اشاره به اینکه فقدان ساختارهای حمایتی و کمبود منابع مالی از جمله مسائلی بود که در همایش بین‌المللی زنان و تجارت مطرح شد، تصریح کرد: این طرح از طریق فراخوان ملی برای حضور علاقه‌مندان به تامین سرمایه بانک بدون در نظر گرفتن جنسیت و با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی و حمایت‌های دولت محقق می‌شود. معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع‌ومعادن ایران با بیان اینکه راه‌اندازی بانک بانوان بازرگان به معنای اختصاصی شدن سرمایه‌گذاری توسط آنها نیست، گفت: هدف اصلی اولویت دادن آنها در دریافت تسهیلات است.

فاخری خاطرنشان کرد: در نشست‌های تخصصی همایش مذکور بر ‌حمایت سه‌گانه دولت، اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های بین‌المللی برای حل مسائل تجاری بانوان تاکید شد.

معاون بین‌الملل اتاق ایران افزود: به زودی متن پیشنهادها و مصوبات همایش از سوی اتاق ایران برای دولت، مرکز امور بانوان ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

به گفته فاخری قرار است که طی شش ماه آینده همایشی مشابه با حضور بانوان از دیگر کشورها در تهران یا یکی از شهرستان‌ها و همچنین در سطح ملی یا شهری با هدف افزایش فعالیت اقتصادی بانوان برگزار شود.

معاون بین‌الملل اتاق ایران یادآور شد که اتاق ایران در زمان حاضر دارای ۴۸ هزار عضو است که تنها چهار هزار عضو آن زن هستند. همچنین در فهرست ۳۱۵ نفری هیات نمایندگان اتاق ایران تنها نام سه زن دیده می‌شود.